Er dient vastgesteld te worden dat voor de opmaak van de zittingsverslagen heel wat inspanningen dienen geleverd te worden vooraleer deze goedgekeurd kunnen worden door de respectievelijke raad. Vooral de vertaalslag van de verplichting tot het opnemen van de essentie van de tussenkomsten en van de mondeling en schriftelijk gestelde vragen kan aanleiding geven tot tot bijkomende vragen, aanvullingen, ...
Door de mogelijkheid om ook over te kunnen schakelen op een audio-opname van de raadszittingen, kan hieraan een oplossing gegeven worden. Deze mogelijk werd ook voorzien in het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad (artikel 32§2).
Decreet lokaal bestuur,van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid de bepalingen i.v.m; de opmaak van de notulen en zittingsverslagen (artikel 32, 74, 278).
Het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad van 28 februari, inzonderheid artikel 32 en 33.
Het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad, dat integraal deel uitmaakt van dit besluit, wordt met ingang van heden goedgekeurd.
Het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad, zoals vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 februari 2019, wordt opgeheven met ingang van heden.