Elk raadslid heeft het recht opmerkingen te maken over de redactie van de notulen van de vorige vergadering.
Daartoe worden de notulen bij aanvang van de zitting ter behandeling voorgelegd.
Artikel 33 van het huishoudelijk reglement voor de gemeenteraad van 23 september 2021.
Artikel 32 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten.
Tijdens de eerstvolgende zitting van de gemeenteraad dienen de notulen van de vorige zitting ter goedkeuring worden voorgelegd.
De notulen van de zitting van de gemeenteraad van 23 september 2021 worden goedgekeurd.
In een schrijven van 15 oktober 2021 deelt gouverneur Lantmeeters mee een beslissing genomen te hebben in het dossier m.b.t. de klacht tegen beslissing gemeenteraad Hamont-Achel van 24 juni 2021 m.b.t. agendapunt "Activering van de verkoop van de projectgrond gelegen op de hoek Wal en Groenstraat".
Het decreet lokaal bestuur stelt dat alle besluiten en opmerkingen van de toezichthoudende overheid ter kennis gebracht worden op de eerstvolgende vergadering van de gemeenteraad.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2019, inzonderheid artikel 332 en 333.
De gemeenteraad neemt kennis van de beslissing van de toezichthoudende overheid.
De gemeenteraad neemt kennis van het schrijven van 11 oktober 2021 van gouverneur Lantmeeters waarin de jaarrekening 2020 van de stad Hamont-Achel wordt goedgekeurd.
De CD&V-fractie wenst ook de tractorsluis, gelegen t.p. Toomstraat, te verwijderen. Hiervoor dienen artikels 1 en 3 van het voorliggende besluit aangepast te worden.
Besluit
Aan de raad wordt voorgesteld om bovenvermelde artikels van het besluit te amenderen als volgt:
Artikel 1:
Na de evaluatieperiode blijven volgende tractorsluizen behouden:
De tractorsluizen bij de Kiekoet en de Schafterweg worden aan de weggebruikers ter kennis gebracht met een verkeersbord A51, aangevuld met onderbord (30m) en een onderbord met vermelding van ‘tractorsluis, H= 25cm, Beperkte doorgang’.
Bij het begin van ieder weggedeelte wordt verkeersbord C3 geplaatst aangevuld met de onderborden 'Uitgezonderd landbouwvoertuigen’ + M3.
De tractorsluis bij de Toomstraat t.h.v. de grensafsluiting wordt aan de weggebruikers ter kennis gebracht met een verkeersbord A51, aangevuld met onderbord (30m) en een onderbord met vermelding van ‘tractorsluis, H= 25cm, Beperkte doorgang’. Bij het begin van het weggedeelte wordt verkeersbord C3 geplaatst aangevuld met de onderborden 'Uitgezonderd Plaatselijk Verkeer' + 'Uitgezonderd landbouwvoertuigen’ + M3.
De tractorsluis bij de Fabrieksstraat wordt aan de weggebruikers ter kennis gebracht met een verkeersbord A51, aangevuld met onderbord (30m) en een onderbord met vermelding van ‘tractorsluis, H= 25cm, Beperkte doorgang’. Bij het begin van het weggedeelte wordt verkeersbord C3 geplaatst aangevuld met de onderborden + 'Uitgezonderd landbouwvoertuigen’ + M3.
Bij de kruising Fabriekstraat met de onverharde weg wordt het onderbord 'Uitgezonderd Plaatselijk Verkeer' extra toegevoegd
Artikel 3:
De tractorsluis t.p. Beverbeekse heide t.h.v. de Bergbosweg richting Cranendonck (Nederland), zoals goedgekeurd door het college in zitting van 22 september 2020, wordt verwijderd met ingang van 3 november 2021.
De tractorsluis t.p. Toomstraat t.h.v. de Asbroekweg met de grens van Cranendonck, zoals goedgekeurd door het college in zitting van 22 september 2020, wordt verwijderd met ingang van 3 november 2021.
Overwegend dat uit het oogpunt van veiligheid, en voor het gemak van verkeer, beperkende maatregelen inzake verkeer vraagt.
Na een evaluatieperiode van de tractorsluizen aan de grensovergangen, dient er een definitieve beslissing genomen te worden over het al dan niet behoud van de tractorsluizen.
Tijdens de infovergadering van 27 september 2021 was de meerderheid akkoord met het voorstel om de tractorsluis bij de Beverbeekse Heide te verwijderen waardoor de verkeersdrukte op de Mulk en Ruiterstraat terug zou verminderen.
Dit reglement heeft betrekking op gemeentewegen.
Bijgevoegd plan schetst de genomen maatregelen.
Decreet van 19-22 juli 1791 op de municipale politie.
Gelet op de wet betreffende de politie over wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968.
Koninklijk Besluit van 1 december 1975 inzake het Algemeen Reglement betreffende de politie op het wegverkeer en het gebruik van de openbare weg.
Ministerieel Besluit van 11 oktober 1976 inzake de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens.
Grondwet, inzonderheid artikel 190.
Decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van verkeerstekens.
Het Besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009 inzake de gemeentelijke aanvullende reglementen op de politie over het wegverkeer.
Nieuwe Gemeentewet inzonderheid artikel 130bis, gewijzigd bij Wet van 12 januari 2006.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten.
Op het college van burgemeester en schepenen van 28 juli 2020 werd beslist om tractorsluizen als proefopstelling op De Kiekoet, op de verbindingsweg tussen Locht en Fabrieksstraat te plaatsen en op het college van 22 september 2020 bij de grensovergangen.
Na de evaluatieperiode van de tractorsluizen en na de inspraakvergadering voor de bevolking op 27 september 2021, is het voorstel om de tractorsluizen in de Fabriekstraat, De Kiekoet, Schafterweg en de Toomstraat te behouden. De tractorsluis bij de Beverbeekse Heide richting Bergbosweg (Nl) zal terug verwijderd worden omdat deze voor een toename van het verkeer gezorgd heeft in de Ruiterstraat en de Mulk.
In 2022 zullen er opnieuw verkeerstellingen georganiseerd worden in de Mulk en de Ruiterstraat om te zien of de tractorsluis in de Toomstraat behouden kan blijven.
De tractorsluizen in de Kiekoet zorgen voor een toename van het verkeer in de Grote Haart. Hier zal samen met de buurtbewoners bekeken worden welke flankerende maatregelen er nog genomen kunnen worden op mogelijke sluipwegen om het verkeer te ontmoedigen.
Na de evaluatieperiode blijven volgende tractorsluizen behouden:
De tractorsluizen bij de Kiekoet en de Schafterweg worden aan de weggebruikers ter kennis gebracht met een verkeersbord A51, aangevuld met onderbord (30m) en een onderbord met vermelding van ‘tractorsluis, H= 25cm, Beperkte doorgang’.
Bij het begin van ieder weggedeelte wordt verkeersbord C3 geplaatst aangevuld met de onderborden 'Uitgezonderd landbouwvoertuigen’ + M3.
De tractorsluis bij de Toomstraat t.h.v. de grensafsluiting wordt aan de weggebruikers ter kennis gebracht met een verkeersbord A51, aangevuld met onderbord (30m) en een onderbord met vermelding van ‘tractorsluis, H= 25cm, Beperkte doorgang’. Bij het begin van het weggedeelte wordt verkeersbord C3 geplaatst aangevuld met de onderborden 'Uitgezonderd Plaatselijk Verkeer' + 'Uitgezonderd landbouwvoertuigen’ + M3.
De tractorsluis bij de Fabrieksstraat wordt aan de weggebruikers ter kennis gebracht met een verkeersbord A51, aangevuld met onderbord (30m) en een onderbord met vermelding van ‘tractorsluis, H= 25cm, Beperkte doorgang’. Bij het begin van het weggedeelte wordt verkeersbord C3 geplaatst aangevuld met de onderborden + 'Uitgezonderd landbouwvoertuigen’ + M3.
Bij de kruising Fabriekstraat met de onverharde weg wordt het onderbord 'Uitgezonderd Plaatselijk Verkeer' extra toegevoegd
Dit aanvullend verkeersreglement treedt in werking op 3 november 2021.
De tractorsluis t.p. Beverbeekse heide t.h.v. de Bergbosweg richting Cranendonck (Nederland), zoals goedgekeurd door het college in zitting van 22 september 2020, wordt verwijderd met ingang van 3 november 2021.
Een afschrift van dit besluit wordt toegezonden aan:
- het Agentschap Binnenlands Bestuur via het Loket Lokale Besturen (waartoe ook het Vlaams Huis voor Verkeersveiligheid toegang heeft)
- de Bestendige Deputatie van de provincie Limburg
- de Griffie van de Politierechtbank te Hasselt/Beringen
- de Griffie van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Hasselt
- de lokale politie HANO.
Naar aanleiding van de annulatie van verschillende kermisactiviteiten omwille van corona wordt voorgesteld om het standgeld en het verbruik van de elektriciteit van de foorkramers niet te innen in 2021. Ter compensatie hiervan openen de foorkramers hun kermisattracties vanaf zaterdag i.p.v. zondag. Op deze manier proberen ze wat 'meer leven' in de kermissen te krijgen.
Op de gemeenteraad van 27 april 2015 werd het retributiereglement standplaatsen kermissen goedgekeurd. Op de gemeenteraad van 21 maart 2016 werd het retributiereglement voor het gebruik van elektriciteitskasten tijdens markten en kermissen goedgekeurd.
Naar aanleiding van de annulatie van verschillende kermisactiviteiten omwille van corona wordt voorgesteld om het standgeld en het verbruik van de elektriciteit van de foorkramers niet te innen in 2021. Ter compensatie hiervan openen de foorkramers hun kermisattracties vanaf zaterdag i.p.v. zondag. Op deze manier proberen ze wat' meer leven' in de kermissen te krijgen.
Omdat de gemeenteraad bevoegd is om deze beslissing te nemen, dient dit voorstel voorgelegd te worden aan de gemeenteraad.
De gemeenteraad is akkoord met het niet innen van het standgeld en de elektriciteitskosten voor de kermissen in 2021.
Dit besluit wordt ter kennisgeving verzonden aan de deelnemende foorkramers van Hamont-Achel.
Omdat het wenselijk is om het oppervlakte- en grondwater te beschermen en er de verplichting werd opgelegd in het zoneringsplan betreffende plaatsing van prioritaire individuele behandelingen van afvalwater (IBA's) werd een gemeentelijk reglement betreffende het uitvoeren van aansluitingen op het openbaar rioleringsstelsel goedgekeurd door de gemeenteraad van 27 mei 2021. Het Agentschap Binnenlands Bestuur (ABB) adviseerde, na controle, om enkele aanpassingen van juridische aard door te voeren.
Na controle door het Agentschap Binnenlands Bestuur (ABB) werd ons geadviseerd om het bestaande waterreglement en retributiebepaling betreffende het uitvoeren van aansluitingen op het openbaar rioleringsstelsel aan te passen. Deze aanpassingen zijn van juridische aard (voornamelijk bepalingen in verband met retributie en belastingen).
De artikelen 40 en 41 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 bepalen dat de gemeenteraad bevoegd is om gemeentelijke reglementen vast te stellen.
Het gemeentelijk waterreglement en retributiebepaling betreffende het uitvoeren van aansluitingen op het openbaar rioleringsstelsel, zoals goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 27 mei 2021.
Het subsidiereglement afkoppeling op privaat domein: scheiding hemel- en afvalwater goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 27 mei 2021.
Het gemeenteraadsbesluit inzake vaststellen tarieven bijdrage voor opvang en transport van water (BOT/VEW) van 19 december 2019.
De gemeenteraad keurt het gemeentelijk waterreglement en retributie - en belastingbepaling betreffende het uitvoeren van aansluitingen op het openbaar rioleringsstelsel, integraal deel uitmakend van dit besluit, goed.
Het gemeentelijk waterreglement en retributiebepaling betreffende het uitvoeren van aansluitingen op het openbaar rioleringsstelsel, zoals goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 27 mei 2021 wordt opgeheven met ingang van 1 november 2021.
Het waterreglement en retributie- en belastingbepaling betreffende uitvoeren van aansluitingen op het openbaar rioleringsstelsel treedt in voege vanaf 1 november 2021 tot en met 31 december 2025.
Het college van burgemeester en schepenen is belast met de uitvoering van dit reglement.
Vlaanderen en de lokale besturen slaan, d.m.v. het Lokaal Energie- en Klimaatpact de handen in elkaar om samen de nodige transitie in het energie- en klimaatbeleid waar te maken. Aan de hand van concrete en herkenbare 'werven' (projecten) wil men inzetten op krachtdadig beleid. Er wordt hierbij ingezet op een gelijktijdige bottom-up en top-down aanpak. Beide actoren, de Vlaamse overheid en de lokale besturen waaronder de Stad Hamont-Achel geven aan werk te maken van concrete engagementen.
Lokale besturen engageren zich om:
De Vlaamse overheid engageert zich om:
Door de ondertekening van het Lokaal Energie- en Klimaatpact geeft de stad Hamont-Achel aan actie te ondernemen in onderstaande werven om de opgelegde doelstellingen waar te maken[1]:
1. Laten we een boom opzetten
- Eén boom extra per Vlaming tegen 2030 (+6,6 miljoen bomen extra vanaf 2021 t.e.m. 2030)
- 1/2de meter extra haag of geveltuinbeplanting per Vlaming tegen 2030 (+3.300 km extra vanaf 2021 t.e.m. 2030)
- Eén extra natuurgroenperk per 1000 inwoners tegen 2030 (= 6.600 perken van 10 m² vanaf 2021 t.e.m. 2030).
2. Verrijk je wijk
- 50 collectief georganiseerde energiebesparende renovaties per 1.000 wooneenheden vanaf 2021 t.e.m. 2030;
- Eén coöperatief/participatief hernieuwbaar energieproject per 500 inwoners tegen 2030 die samen voor een totaal geïnstalleerd vermogen zorgen van 216 MW vanaf 2021 t.e.m. 2030 (+12.000 projecten in 2030).
3. Elke buurt deelt en is duurzaam bereikbaar
- Per 1.000 inwoners 1 “toegangspunt” voor een (koolstofvrij) deelsysteem tegen 2030 (=6.600 toegangspunten);
- Per 100 inwoners 1 laadpunt tegen 2030 (=66.000 laadpunten);
- Eén m nieuw of structureel opgewaardeerd fietspad extra per inwoner vanaf 2021 t.e.m. 2030.
4. Water het nieuwe goud
- 1m2 ontharding per inwoner vanaf 2021 t.e.m. 2030 (= 6,6 miljoen m2 ontharding);
- Per inwoner 1m3 extra opvang van hemelwateropvang voor hergebruik, buffering en infiltratie voor regenwater vanaf 2021 t.e.m. 2030 (=6,6 miljoen m3 extra regenwater dat wordt opgevangen voor hergebruik of infiltratie)
[1] De doelstellingen zijn bepaald voor Vlaanderen, als gemeente wordt u niet aangesproken op het niet behalen van een doelstelling op gemeentelijk niveau..
Het klimaatakkoord van Parijs dat 195 landen, waaronder België, ondertekend hebben.
Het besluit van de gemeenteraad van 27 november 2017 houdende de toetreding van het nieuwe burgemeestersconvenant voor klimaat en energie.
Het Vlaams klimaatbeleidsplan 2013-2020 van 28 juni 2013 bestaande uit een Vlaams Mitigatieplan en een Vlaams Adaptatieplan.
Het gemeentelijk klimaatactieplan 2030 van de stad Hamont-Achel ondertekend op 25 juni 2020 op de gemeenteraad.
De gemeenteraad gaat akkoord met de principiële beslissing om het Lokaal Energie- en Klimaatpact, integraal deel uitmakend van dit besluit, te ondertekenen.
De ondertekende principiële beslissing zal aan ABB verzonden worden via het digitaal loket vóór 29 oktober 2021.
Advies meenemen:
- kikker vervangen door kwakvorsstraat
- voorn vervangen door rooioogstraat
We stellen waterdierenstraten voor, om de band tussen de dieren en de directe omgeving (Prinsenloop) waarin ze leven, weer te geven.
Tijdens de bespreking op de gemeenteraad werd gevraagd om verwijzingen naar het lokale dialect op te nemen in de voorstellen: kwakvorsstraat en rooioogstraat.
Het Decreet Lokaal bestuur van 22 december 2017, en latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten.
Decreet van de Cultuurraad voor de Nederlandse Cultuurgemeenschap van 28 januari 1977 tot bescherming van de namen van openbare wegen en plaatsen, en latere wijzigingen.
Omzendbrief van het Ministerie van de Vlaamse gemeenschap, afdeling Provinciaal Gouvernement Limburg van 27 januari 2000 inzake vaststellen of wijzigingen van de benaming van openbare wegen en pleinen, procedure.
De gemeenteraad gaat principieel akkoord om de volgende straatnamen voor de wegen t.h.v. Klein Bien (OMV_2020157569)
toe te kennen:
- Kikkerstraat
- Paddenstraat
- Voornstraat
- Salamanderstraat
- Libellenstraat
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met het instellen van het onderzoek en het inwinnen van de adviezen voorgeschreven bij bovengenoemd decreet.
Tegen 1 januari 2023 moeten sociale huisvestingsmaatschappijen (SHM’s) en sociale verhuurkantoren (SVK’s) één woonactor vormen met maar één speler per gemeente: de woonmaatschappij. De lokale besturen vervullen een trekkersrol in de afbakening van het werkingsgebied van deze woonmaatschappij. Bij brief van de Vlaamse Minister van Financiën en Begroting, Wonen en Onroerend Erfgoed dd. 23 oktober 2020 aan alle burgemeesters wordt verzocht een voorstel van werkingsgebied in te dienen.
Dit voorstel van werkingsgebied moet besproken worden op het lokaal woonoverleg.
Ten laatste op 31 oktober 2021 dient elk lokaal bestuur een advies van werkingsgebied in te dienen. Het advies dient elektronisch te worden ingediend via woonmaatschappij@vmsw.be via het sjabloonformulier van Wonen Vlaanderen en dient vergezeld te worden van de nodige bijlagen.
De brieven van de Vlaamse minister van Financiën en Begroting, Wonen en Onroerend Erfgoed dd. 23 oktober 2020 en 17 maart 2021 aan alle burgemeesters om een voorstel van werkingsgebied in te dienen.
Het verslag van het lokaal woonoverleg van 22/09/2021: het lokaal woonoverleg sluit zich aan bij de beweegredenen om in Limburg te komen tot 1 werkingsgebied met 1 woonactor; de gemeenteraad sluit zich aan bij de daarin aangehaalde beweegredenen.
Het uittreksel uit de notulen van de Raad Van Bestuur SVK van 14/09/2021; SVK sluit zich aan bij de beweegredenen om in Limburg te komen tot 1 werkingsgebied met 1 woonactor.
Het PV van de vergadering Raad Van Bestuur van Landwaarts van 22/09/2021; de raad beslist eenparig akkoord te gaan om in Limburg te komen tot 1 werkingsgebied met 1 woonactor voor de 42 Limburgse gemeenten.
Het advies van de vergadering Raad Van Bestuur van Kempisch Tehuis van 15/09/2021; het bestuursorgaan geeft een positief advies om in Limburg te komen tot 1 werkingsgebied met 1 woonactor voor de 42 Limburgse gemeenten.
Art. 40 e.v. van het decreet lokaal bestuur.
Het decreet houdende wijzigingen van diverse decreten met betrekking tot wonen, waarbij een regelgevend kader met de woonmaatschappijen wordt gecreëerd.
Het voorstel om de stad Hamont-Achel tot het werkingsgebied ‘Limburg’ te laten behoren (samen met de 42 andere Limburgse gemeenten) m.b.t. de vorming van één woonmaatschappij wordt goedgekeurd.
Aan de dienst stadsontwikkeling wordt de opdracht gegeven om het voorstel via het adviesformulier van Wonen Vlaanderen en vergezeld met de nodige bijlagen tijdig en elektronisch in te dienen bij de vmsw.
Deze beslissing wordt ter kennis gebracht aan de provinciegouverneur, zoals bepaald in artikel 330 e.v. van het decreet lokaal bestuur.
= ter kennisname - art 1 en titel aan te passen
Het masterplan Hamont-centrum is een geïntegreerd document waarmee de ruimtelijke ontwikkelingen van Hamont-centrum in de komende jaren kunnen aangestuurd worden. Dit masterplan zal de basis vormen voor de latere te ontwikkelen en op te stellen RUP’s.
Reeds in 2009 werd het eerste masterplan voor Hamont-centrum (eindrapport ruimtelijke analyse masterplan Hamont-Centrum) door de gemeenteraad in zitting van 26 januari 2009 goedgekeurd.
Sinds 2009 is het masterplan op enkele vlakken herzien en werd het in zitting van 28 november 2016 opnieuw door de gemeenteraad goedgekeurd. Het masterplan is dus ook een levend document dat inspeelt op de ruimtelijke en maatschappelijke veranderingen waaraan de gemeente Hamont-Achel onderhevig is.
Het nieuwe ontwerp masterplan stelt de vernieuwde visie op de ruimtelijke ontwikkeling van Hamont-centrum voor.
Net zoals de vorige versies van het masterplan, wordt vertrokken vanuit een globale visie op Hamont-centrum. Deze visie wordt op hoofdlijnen weergegeven in de structuurschets. In deze structuurschets worden uitspraken gedaan over de verkeersafwikkeling, de publieke ruimte, handel en horeca, centrumvoorzieningen en wonen.
Een aantal gebieden worden vervolgens meer in detail onderzocht. Aan de hand van ontwerpend onderzoek wordt nagegaan hoe ze kaderen in hun ruimtelijke context, wat hun ruimtelijke draagkracht is en hoe ze kwalitatief ingericht kunnen worden. Het ontwerpend onderzoek is verkennend en richtinggevend en wil een mogelijk ontwikkelingsscenario verbeelden. Ze zijn dus niet bedoeld als een ultieme blauwdruk.
Het projectgebied dat het voorwerp vormt van het masterplan Hamont-centrum is grosso modo hetzelfde als in de vorige versies van het masterplan. Het masterplan wordt indicatief begrensd door de Deken Dolsstraat in het noorden, de gemeentegrens in het oosten, spoorlijn 19 in het zuiden en de Rodenbachstraat / Molenstraat in het westen.
De structuurschets voor Hamont-centrum geeft de krachtlijnen van de ruimtelijke visie voor Hamont-centrum weer.
De visie in het ontwerp-masterplan is opgebouwd rond 5 speerpunten waar het beleid in de komende jaren aan wil werken:
1. Veilig en vlot verkeer ROND het centrum voor het gemotoriseerd verkeer en DOOR het centrum voor het zacht verkeer (fietsers, voetgangers).
2. Een groene Wal als link tussen de historische kern, het stadspark en het nieuwe Huis van de Burger.
3. Kwalitatief wonen en leven met aandacht voor nieuwe woningtypes voor verschillende doelgroepen.
4. Gebundelde en efficiënte gemeenschapsvoorzieningen voor alle Hamont-Achelaren.
5. Nieuwe impulsen voor handel en horeca.
De visie in het ontwerp-masterplan licht onderstaande gebieden nader toe a.d.h.v. een ontwerpend onderzoek:
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten.
De gemeenteraad is bevoegd op basis van artikel 40-41 van het decreet lokaal bestuur.
De gemeenteraad neemt kennis van het ontwerp masterplan Hamont-centrum.
Aan de dienst stadsontwikkeling en dienst communicatie wordt de opdracht gegeven om een participatieproces voor dit masterplan te organiseren.
De stad Hamont-Achel is aangesloten bij Fluvius Limburg.
Bij aangetekend schrijven van 22 september 2021 van Fluvius Limburg wordt opgeroepen om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering van 15 december 2021 om 18.00 uur, t.p. Hotel Stayen, Tiensesteenweg 168, 3800 Sint-Truiden.
Afhankelijk van de evolutie van de coronacrisis, de richtlijnen van het Agentschap Binnenlands Bestuur en de federale richtlijnen, kan de vorm waaronder deze vergadering plaatsvindt wijzigen.
Artikel 413 tot en met 460 van het Decreet Lokaal Bestuur inzake dienstverlenende of opdrachthoudende verenigingen.
Artikel 432 van het Decreet Lokaal Bestuur inzake de bepaling dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering.
Statuten Fluvius Limburg.
De huidige federale richtlijnen alsook de politiebesluiten van de gouverneurs en de informatie via het Agentschap Binnenlands Bestuur omtrent het coronavirus COVID-19 (en de mogelijke evolutie in en aanpassing van deze richtlijnen en informatie) en de impact hiervan op onderhavige bijeenkomst, wordt gevraagd om een expliciete beslissing over alle voorliggende agendapunten. Op deze manier kan desgevallend overgegaan worden tot het houden van een digitale algemene vergadering indien dit noodzakelijk mocht blijken.
De gemeenteraad neemt kennis van de eerstkomende buitengewone algemene vergadering van Fluvius Limburg op woensdag 15 december 2021 om 18.00 uur, t.p. Hotel Stayen, Tiensesteenweg 168, 3800 Sint-Truiden, met als agenda:
1. Bespreking in het kader van artikel 432 van het Vlaams decreet lokaal bestuur van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het boekjaar 2022 alsook van de door de Raad van Bestuur opgestelde begroting 2022.
2. Vaststelling van de uitkering overeenkomstig artikel 6:114 e.v. WVV.
3. (Neven)activiteiten - Aanvaarden wijziging deelnemerschap.
4. Statutaire benoemingen.
5. Statutaire mededelingen.
Dit mandaat geldt voor de buitengewone algemene vergadering van 15 december 2021 en desgevallend voor elke nieuwe vergadering met dezelfde agenda die omwille van het niet bereiken van het quorum wordt belegd.
Een afschrift van dit besluit wordt gezonden aan het secretariaat van Fluvius Limburg: vennootschapssecretariaat@fluvius.be.
De stad Hamont-Achel is aangesloten bij Fluvius Opdrachthoudende Vereniging.
Bij aangetekend schrijven d.d. 27 september 2021 van Fluvius Opdrachthoudende Vereniging wordt opgeroepen deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering van 6 december 2021 om 18.00 uur.
Omwille van de zeer beperkte agenda en de geografische spreiding van de diverse deelnemende gemeenten wordt deze buitengewone algemene vergadering op digitale wijze gehouden.
Artikel 413 tot en met 460 van het Decreet Lokaal Bestuur inzake dienstverlenende of opdrachthoudende verenigingen.
Artikel 432 van het Decreet Lokaal Bestuur inzake de bepaling dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering.
Statuten Fluvius Opdrachthoudende Vereniging.
De gemeenteraad neemt kennis van de eerstkomende buitengewone algemene vergadering van Fluvius Opdrachthoudende Vereniging op maandag 6 december 2021 om 18.00 uur via livestream met als agenda:
1. Bespreking in het kader van artikel 432 van het decreet lokaal bestuur van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het boekjaar 2022 alsook van het door de raad van bestuur opgestelde budget voor 2022.
2. Statutaire benoemingen.
3. Statutaire mededelingen.
Dit mandaat geldt voor de buitengewone algemene vergadering van 6 december 2021 en desgevallend voor elke nieuwe vergadering met dezelfde agenda die omwille van het niet bereiken van het quorum wordt belegd.
Een afschrift van dit besluit wordt gezonden aan het secretariaat van Fluvius Opdrachthoudende Vereniging: vennootschapssecretariaat@fluvius.be.
niet gestemd - streven om dit in december terug te brengen op de raad - stand van zaken dan te brengen