Elk raadslid heeft het recht opmerkingen te maken over de redactie van de notulen van de vorige vergadering.
Daartoe worden de notulen bij aanvang van de zitting ter behandeling voorgelegd.
Artikel 33 §3 van het huishoudelijk reglement voor de gemeenteraad van 25 februari 2021.
Artikel 32 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten.
Tijdens de eerstvolgende zitting van de gemeenteraad dienen de notulen van de vorige zitting ter goedkeuring worden voorgelegd.
De notulen van de zitting van de gemeenteraad van 22 april 2021 worden goedgekeurd.
De complementaire engagementen worden opgenomen in het kader van de bestrijding van de COVID-19-pandemie, meer in het bijzonder in het kader van het verder beheersen van de stijgende besmettingsgraad in Vlaanderen en het vermijden van nieuwe besmettingsgolven.
De Vlaamse Regering heeft hiervoor haar goedkeuring gegeven aan een wijzigingsbesluit op 7 mei 2021 waarbij de samenwerkingsovereenkomst tot toekenning van een subsidie aan de lokale besturen voor contact- en bronopsporing wederom kan verlengd worden.
Besluit van de Vlaamse Regering van 13 november 2020 tot toekenning van een subsidie aan de lokale besturen om de contact- en bronopsporing ter bestrijding van de COVID-19-pandemie te versterken.
Besluit van de Vlaamse Regering van 23 april 2021 tot toekenning van een subsidie aan de lokale besturen om de bronopsporing en het contactonderzoek ter bestrijding van de COVID-19-pandemie te versterken.
Besluit van de gemeenteraad van 28 januari 2021 inzake samenwerkingsovereenkomst met het Agentschap Zorg en Gezondheid houdende het opnemen van complementaire engagementen in het kader van het besluit van de Vlaamse Regering van 13 november 2020 tot toekenning van een subsidie aan de lokale besturen om de contact- en bronopsporing ter bestrijding van de COVID-19-pandemie te versterken (optie 1).
Besluit van de gemeenteraad van 22 april 2021 inzake addendum bij de samenwerkingsovereenkomst met het Agentschap Zorg en Gezondheid in het kader van het besluit van de Vlaamse Regering 13 november 2020 tot toekenning van een subsidie aan de lokale besturen om de contact- en bronopsporing ter bestrijding van de Covid-19- -pandemie te versterken tot verderzetting van de engagementen.
In de fase van de COVID-19-crisis waarin we ons momenteel bevinden, is een cruciale rol weggelegd voor contactonderzoek en bronopsporing.
In zitting van 28 januari 2021 werd hiervoor een samenwerkingsovereenkomst afgesloten met het Agentschap Zorg en Gezondheid tot 31 maart 2021. De Vlaamse Regering wenst deze overeenkomst te verlengen en legt hiervoor een tweede addendum ter goedkeuring voor aan de gemeenteraad.
In het besluit van 23 april 2021 heeft de Vlaamse Regering de contouren voor preventie, sensibilisering, bronopsporing, quarantaine-coaching en lokaal contactonderzoek door lokale besturen na 31 maart 2021 uitgewerkt, met een bijhorende subsidie van de Vlaamse Regering. Naar aanleiding van de eerdere principiële goedkeuring van dit besluit werd in gemeenteraadszitting van 22 april 2021 een addendum bij deze samenwerkingsovereenkomst goedgekeurd tot een verlenging van de overeenkomst t.e.m. 30 juni 2021.
De Vlaamse Regering gaf op 7 mei 2021 haar definitieve goedkeuring aan een wijzigingsbesluit tot wijziging van het besluit van 23 april 2021. Het wijzigingsbesluit verlengt de subsidieperiode voor optie 1 tot en met 31 augustus 2021.
Naar aanleiding van het gewijzigde besluit van 23 april 2021, dient er een tweede addendum bij de samenwerkingsovereenkomst voorgelegd te worden aan de gemeenteraad waarin deze nog verder verlengd wordt tot en met 31 augustus 2021.
De toegekende forfaitaire subsidie van optie 1 zal verlengd worden voor de periode van 1 juli 2021 tot en met 31 augustus 2021 en bedraagt 0,125 euro per inwoner per maand. Deze periode kan door de Vlaamse Regering maximaal tot en met 31 oktober 2021 verlengd worden of vroegtijdig beëindigd worden, onder meer na een evaluatie van de stand van zaken van de evolutie van de COVID-19-pandemie door de Vlaamse Regering.
De gemeenteraad neemt kennis van het door het besluit van de Vlaamse Regering van 7 mei 2021 tot wijziging van het besluit van de Vlaamse regering van 23 april 2021 tot toekenning van een subsidie aan de lokale besturen om de bronopsporing (voor de periode van 1 april 2021 tot en met 30 juni 2021) en het contactonderzoek (voor de periode van 1 april 2021 tot en met 31 mei 2021) ter bestrijding van de COVID-19-pandemie te versterken, gewijzigde besluit van de Vlaamse Regering van 23 april 2021 tot toekenning van een subsidie aan de lokale besturen om de bronopsporing en het contactonderzoek ter bestrijding van de COVID-19-pandemie te versterken.
De gemeenteraad keurt het bijkomend addendum bij de samenwerkingsovereenkomst met Agentschap Zorg en Gezondheid houdende het opnemen van complementaire engagementen in het kader van het geconsolideerde besluit van de Vlaamse Regering van 23 april 2021 tot toekenning van een subsidie aan de lokale besturen om de contact- en bronopsporing ter bestrijding van de COVID-19-pandemie te versterken, goed.
De gemeenteraad belast het college van burgemeester en schepenen met de uitvoering van dit besluit. Indien de periode verder verlengd wordt, wordt het college van burgemeester en schepenen gemandateerd om bijkomende addenda te ondertekenen.
Dit bijkomende addendum wordt verzonden aan het Agentschap Binnenlands Bestuur via het digitaal loket.
Het reglement op de Gemeentelijk Administratieve Sancties, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 17 december 2020, voorziet de mogelijkheid om gemeentelijke administratieve sancties toe te passen op minderjarigen. Hierdoor bestaat de verplichting om te voorzien in een procedure van lokale bemiddeling, die ook voor meerderjarigen toegepast kan worden.
De artikelen 40 en 41 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 bepalen dat de gemeenteraad bevoegd is om gemeentelijke reglementen vast te stellen.
De wet van 24 juni 2013 betreffende de gemeentelijke administratieve sancties en de uitvoeringsbesluiten.
De wet van 19 juli 2013 betreffende de jeugdbescherming,
Het K.B. van 21 december 2013 tot vaststelling van de kwalificatie- en onafhankelijkheidsvoorwaarden van de ambtenaar belast met de oplegging van de administratieve geldboete en tot inning van de boetes in uitvoering van de wet betreffende de gemeentelijke administratieve sancties.
De gemeenteraadsbesluiten van 17 december 2020 inzake goedkeuring van het GAS-reglement en de samenwerkingsovereenkomst met het provinciebestuur i.v.m. de gemeentelijke administratieve sancties.
De gemeenteraad besliste in vergadering van 17 december 2020 om een reglement op de gemeentelijke administratieve sancties (GAS-reglement) in te voeren.
De sancties worden opgelegd door een sanctionerend ambtenaar van de provincie Limburg. Indien er bemiddeling nodig is bij een overtreding wordt er beroep gedaan op een Grootstedenbeleid gesubsidieerd bemiddelingsambtenaar. Deze gesubsidieerde ambtenaar die werkzaam is voor het gerechtelijk arrondissement Hasselt, is gestationeerd in de stad Sint-Truiden. Om beroep te kunnen doen op deze persoon dient er een samenwerkingsovereenkomst met de stad Sint-Truiden afgesloten te worden. In deze overeenkomst worden o.a. de praktische modaliteiten van de samenwerking geregeld, alsook de financiering indien blijkt dat de subsidie niet toereikend is.
De samenwerkingsovereenkomst betreffende de bemiddeling in het kader van de gemeentelijke administratieve sancties met de stad Sint-Truiden, die integraal deel uitmaakt van dit besluit, wordt goedgekeurd.
Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de uitvoering van dit besluit.
Een afschrift van dit besluit wordt verzonden aan de stad Sint-Truiden.
Omdat het wenselijk is om het oppervlakte- en grondwater te beschermen is het aangewezen om een gemeentelijk reglement betreffende het uitvoeren van aansluitingen op het openbaar rioleringsstelsel op te stellen. Dit reglement dient tevens in overeenstemming met de huidige geldende wetgeving opgemaakt te worden.
Tevens is er de verplichting opgelegd in het zoneringsplan betreffende plaatsing van prioritaire IBA's die geregeld diende te worden. Het bestaande retributiereglement aansluiting riolering van 28 januari 2008 dient tevens aangepast te worden.
In het nieuw waterreglement
worden de nieuwe regels opgelijst met inbegrip van de betreffende retributies.
Omwille van het sterk verouderd bestaande reglement is het aangewezen om een nieuw duidelijk reglement op te stellen getoetst aan de huidige situaties en verplichting.
Met het nieuwe waterreglement werden ook de tarieven voor aansluiting herbekeken, geoptimaliseerd en marktconform gemaakt.
In het waterreglement zijn de actuele regels en verplichtingen van alle partijen opgenomen.
Bijkomend zijn er een aantal bepaling opgenomen aangaande individuele behandeling van afvalwater (IBA).
In het zoneringsplan voor de stad Hamont-Achel werd ons opgelegd om vóór eind 2021 10 prioritaire IBA's te plaatsten.
De stad kiest ervoor om de IBA's in collectief beheer te plaatsen en te onderhouden. Zodoende worden de inwoners maximaal ontlast en hebben wij als stad de zekerheid dat er goed werkende IBA's geplaatst worden.
De artikelen 40 en 41 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 bepalen dat de gemeenteraad bevoegd is om gemeentelijke reglementen vast te stellen.
De gemeentelijke retributie op de aansluiting op het gemeentelijk rioolnet zoals goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 28 januari 2008.
Het toelagereglement op individuele afvalwaterbehandelingsinstallaties goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 24 november 2008.
Het gemeenteraadsbesluit inzake vaststellen tarieven bijdrage voor opvang en transport van water (BOT/VEW) van 19 december 2019.
De gemeenteraad keurt het gemeentelijk waterreglement en retributiebepaling betreffende het uitvoeren van aansluitingen op het openbaar rioleringsstelsel, integraal deel uitmakend van dit besluit, goed.
De gemeentelijke retributie op de aansluiting op het gemeentelijk rioolnet zoals goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 28 januari 2008 wordt opgeheven met ingang van 1 juni 2021.
Het toelagereglement op individuele afvalwaterbehandelingsinstallaties goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 24 november 2008 wordt opgeheven met ingang van 1 juni 2021.
Het waterreglement treedt in voege vanaf 1 juni 2021.
Het college van burgemeester en schepenen is belast met de uitvoering van dit reglement.
Naar aanleiding van het herwerken van het reglement op de aansluiting van woningen op het openbaar rioolstelsel werd ook het huidige beleid aangaande afkoppelingswerken op privaat domein herbekeken. Omdat het niet meer aangewezen is om deze afkoppelingskosten volledig door de stad te laten betalen is er een subsidiereglement opgesteld om zo tot op zekere hoogte de bewoners tegemoet te komen in de door hen gemaakte kosten voor de afkoppelingswerken op privaat domein.
Na evaluatie van de laatste afkoppelingswerken die uitgevoerd werden in het project "aanleg fietspaden en riolering Bosstraat-Hamonterweg" werd vastgesteld dat er grote verschillen zijn in afkoppelingswerken bij de diverse woningen. Het is dan ook aangewezen om op een meer uniforme manier de afkoppelingen per woning te bekijken.
Het is een wettelijke verplichting dat alle woningen, waar een gescheiden rioleringsstelsel in de straat wordt aangelegd, hun private riolering ook strikt scheiden.
De Europese regelgeving legt immers een goede kwaliteit van de waterlopen op. Voor Vlaanderen werd deze regelgeving vertaald in de Vlaamse milieuwetgeving (Vlarem II). Onder Vlarem II wordt gestreefd naar het maximaal aanleggen van een gescheiden rioleringsstelsel bij de aanleg of heraanleg van rioleringen. De wet verplicht daarbij ook het scheiden van regenwater en afvalwater op privaat domein.
Omdat het hier meestal gaat om gesubsidieerde rioleringsprojecten waarbij de afkoppelingswerken op privaat domein een bijkomende verplichting is, die binnen de vooropgestelde termijnen gerealiseerd dient te worden, is het noodzakelijk om de bewoners te stimuleren om deze afkoppelingswerken tijdig uit te voeren. De stad blijft een afkoppelingsdeskundige ter beschikking stellen om de bewoners te begeleiden en zal nadien ook de keuring organiseren. Bijkomend wil de stad een subsidie toekennen om tegemoet te komen in de gemaakte kosten.
De artikelen 40 en 41 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 bepalen dat de gemeenteraad bevoegd is om gemeentelijke reglementen vast te stellen.
De gemeenteraad keurt het subsidiereglement afkoppeling op privaat domein: scheiding hemel- en afvalwater, integraal deel uitmakend van dit besluit, goed.
De nodige kredieten worden voorzien bij de eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan.
Het subsidiereglement treedt in werking vanaf 1 juni 2021.
Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de uitvoering van dit reglement.
In het kader van de opdracht “Aankoop bandenkraan - 2de procedure” werd een bestek met nr. 2021022 opgesteld door de Aankoopdienst.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 148.760,33 excl. btw of € 180.000,00 incl. 21% btw.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Gezien de stopzetting van de plaatsingsprocedure ‘Aankoop bandenkraan’ (2021_CBS_00447 - 2020095 - Aankoop bandenkraan - Stopzetting van de plaatsingsprocedure – Goedkeuring) omwille van aanwezige substantiële en niet-substantiële onregelmatigheden bij alle inschrijvers (Art 71 van de Wet op overheidsopdrachten), wordt er gebruik gemaakt van de uitzonderingsregel (Art 42, §1, 1°, c) van de Wet op overheidsopdrachten) om de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking te hanteren. Deze procedure biedt een hogere flexibiliteit aan bij de beoordeling en vergelijking van variabele elementen die nodig is gezien het beperkte aanbod op de markt die onderwerp maakt van de desbetreffende aankoopprocedure.
Bij de keuze van aangeschrevenen worden alle initiële inschrijvers hernomen om het non-discriminatieprincipe die de Wet op de overheidsopdrachten hanteert maximaal te kunnen garanderen.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2021, op budgetcode 2410000/ALGBEST/0119/04 (actie/raming AC000156/MJP001092) en de financiering gebeurt met eigen middelen.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° c) (geen of geen geschikte aanvraag tot deelneming of offerte ingevolge een openbare/niet openbare procedure).
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
Het bestek met nr. 2021022 en de raming voor de opdracht “Aankoop bandenkraan - 2de procedure”, opgesteld door de Aankoopdienst worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 148.760,33 excl. btw of € 180.000,00 incl. 21% btw.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2021, op budgetcode 2410000/ALGBEST/0119/04 (actie/raming AC000156/MJP001092).
Het college van burgemeester en schepenen wordt gemachtigd om de opdracht te gunnen indien het totale gunningsbedrag niet hoger dan 110% van de raming is.
Notariaat Wendy Geusens vraagt goedkeuring om het perceel industriegrond met gebouw t.p. Ondernemersstraat 5 en kadastraal gekend als 1ste afdeling, sectie D, nummer 384EP0000 momenteel eigendom van besloten vennootschap "IWM" met zetel te 3670 Oudsbergen, Fabriekstraat 13. Aangezien de industriegrond in oorsprong werd verkocht door de stad is het schriftelijk akkoord van de gemeenteraad vereist zoals opgenomen in artikel 6 van de eerste verkoopakte van 28/9/1984.
Notaris Geusens bevestigt dat zowel in de basisakte als in de verkoopsakten de bijzondere voorwaarden 1 tot en met 12, zoals opgenomen in de eerste verkoopakte van 28/9/1984, in extenso opgenomen zullen worden zodat beide partijen hier kennis in nemen.
Het gebouw bestaat uit een nieuw pand dat is opgedeeld in verschillende bedrijfsunits. Notaris Wendy Geusens heeft de opdracht om zowel de basisakte als enkele verkoopsakten te verlijden.
Conform het betreffende artikel 6 van bovenvermelde akte van 28/9/1984 zal de goedkeuring voor de vervreemding niet geweigerd worden indien de derde er zich schriftelijk toe verbindt alle verplichtingen van de overeenkomst over te nemen en na te leven. In geval van schriftelijk overeenkomst tussen de koper en de derde dienen alle verplichtingen opgenomen in bovenvermelde akte in extenso overgenomen te worden in de nieuwe akte.
Thans gaat het over de verkoop van Unit B (Ondernemersstraat 5 003, thans kadastraal gekend als 1e afdeling, sectie D, deel van nummer 384EP0000, met een oppervlakte van 238,001m²), Unit C (Ondernemersstraat 5 bus 002, thans kadastraal gekend als 1e afdeling, sectie D, deel van nummer 384EP0000, met een oppervlakte van 235,223m²) en Unit H (Ondernemersstraat 5 bus 008, thans kadastraal gekend als 1e afdeling, sectie D, deel van nummer 384EP0000, met een oppervlakte van 234,045m²) welke respectievelijk verkocht zullen worden aan Ebeco BV, Merelstraat 70, 3930 Hamont-Achel (ondernemersnummer 0812.302.942), D&C Dakwerken BV, Erkstraat 78A, 3930 Hamont-Achel (ondernemersnummer 0812.344.118) en Neeskens BV, Ven 42, 3930 Hamont-Achel (ondernemersnummer 0645.827.681) .
Het nieuwe bedrijvencomplex bestaat uit 10 bedrijfsunits. Naast bovenvermelde 3 units zullen er nog 7 units mogelijks kunnen verkocht worden. In het kader van administratieve vereenvoudiging en het voorzien in een gelijkaardige behandeling van dergelijke dossiers, zoals op andere plaatsen, is het aangewezen om voor de toekomstige verkopen van deze bedrijfsunits de vraag tot goedkeuring van verkoop te laten behandelen door het college van burgemeester en schepenen zodanig dat niet elke verkoop ter goedkeuring dient voorgelegd te worden aan de gemeenteraad. Aan de gemeenteraad wordt dan ook gevraagd om, in afwijking van de bepalingen in artikel 6 van eerste akte van 28/9/1984, voor de toekomstige verkopen op dit perceel de machtiging te verlenen aan het college van burgemeester en schepenen om te beslissen over de vraag tot verkoop, hierbij in acht nemend dat de andere bepalingen in dit artikel 6 worden gevolgd.
De verkoop van de delen industriegrond met gebouw t.p. Ondernemersstraat 5, zijnde Unit B (Ondernemersstraat 5 003, thans kadastraal gekend als 1e afdeling, sectie D, deel van nummer 384EP0000, met een oppervlakte van 238,001m²), Unit C (Ondernemersstraat 5 bus 002, thans kadastraal gekend als 1e afdeling, sectie D, deel van nummer 384EP0000, met een oppervlakte van 235,223m²) en Unit H (Ondernemersstraat 5 bus 008, thans kadastraal gekend als 1e afdeling, sectie D, deel van nummer 384EP0000, met een oppervlakte van 234,045m²) welke respectievelijk verkocht zullen worden aan Ebeco BV, Merelstraat 70, 3930 Hamont-Achel (ondernemersnummer 0812.302.942), D&C Dakwerken BV, Erkstraat 78A, 3930 Hamont-Achel (ondernemersnummer 0812.344.118) en Neeskens BV, Ven 42, 3930 Hamont-Achel (ondernemersnummer 0645.827.681) wordt goedgekeurd.
Alle verplichtingen uit de Bijzonder Voorwaarden1 tot en met 12 opgenomen in akte van 28/9/1984 dienen in extenso te worden overgenomen in de basisakte en de nieuwe verkoopakten.
De gemeenteraad machtigt het college van burgemeester en schepenen om, in afwijking van artikel 6 van de eerste akte van 28/9/1984, voor de toekomstige verkopen te beslissen over de goedkeuring ervan, hierbij in acht nemend dat de andere bepalingen in dit artikel 6 worden gevolgd. Deze bepaling dient opgenomen te worden in de basisakte.
Er wordt geen gebruik gemaakt van het recht van terugkoop.
Dit besluit wordt toegezonden aan Notaris Wendy Geusens, Stadswaag 8 te 3930 Hamont-Achel.
Na beoordeling van een aantal kandidaat-kopers heeft het college van burgemeester en schepenen op 14/9/2017 beslist om de grond in eigendom van de stad Hamont-Achel t.p. Klöcknerstraat, kadastraal gekend als 1e afdeling, sectie D, nr. 350V/deel, toe te wijzen aan Enestia Belgium NV, Klöcknerstraat 1, 3930 Hamont-Achel.
In 2017 besliste het schepencollege om het laatste resterende perceel industriegrond in eigendom van de stad t.p. Klöcknerstraat te verkopen.
Na bekendmaking van de verkoop diende er zich 4 kandidaten aan. Op basis van alle elementen die bekomen werden tijdens de gesprekken met de verschillende kandidaat-kopers heeft het college op 14/9/2017 beslist om de verkoop toe te wijzen aan Sharp Packaging welke nu reeds aanpalend eigenaar is en thans de grond zal aankopen onder de naam Enestia Belgium NV met het oog op toekomstige uitbreiding en/of parkingaanleg.
Sindsdien werden onderhandelingen gevoerd om de details van de overeenkomst vast te leggen.
Op het betreffende perceel waren restgronden gestapeld die de ontwikkeling en in gebruikname van het perceel verhinderde. In samenspraak met de koper werd afgesproken dat de stad deze gronden aan de rand van het perceel op een talud zou stapelen. Hiervoor werden de nodige plannen opgemaakt i.f.v. het bekomen van een omgevingsvergunning. Op 1/12/2020 werd hiervoor de vergunning bekomen waarna de werken werden uitgevoerd. Daarna werd de overeenkomst gefinaliseerd.
Het goed zal verkocht worden aan 45€/m², volgens de schattingsprijs, wat neerkomt op 349.200,00 euro voor de oppervlakte van 77a60ca.
De verkoop van industriegrond eigendom van de stad Hamont-Achel t.p. Klöcknerstraat, kadastraal gekend als 1e afdeling, sectie D, nr. 350V/deel, met een oppervlakte van 77a60ca, zoals aangeduid op het afbakeningsplan van landmeter Beenders van 5/2/2021 wordt goedgekeurd conform de overeenkomst welke integraal deel uitmaakt van dit besluit.
Voor de potentiële verkoop van bovenvermeld perceel werd een schattingsverslag opgemaakt. Daarna werden de landbouwers van de verkoop op de hoogte gesteld en mochten ze bieden. Indien het hoogste bod onder de schattingsprijs ligt, krijgt de pachter de mogelijkheid om het perceel te kopen aan schattingsprijs. Indien het hoogste bod boven de schattingsprijs ligt, krijgt de pachter de kans om het perceel tegen het hoogst geboden bedrag te kopen.
Het schattingsverslag voor bovenvermeld perceel geeft een schattingsprijs van € 5,00/m² of € 121.350,00 voor het perceel. De instelprijs voor de verkoop van het perceel werd behouden op € 5/m² of € 121.350,00 voor het perceel.
Twee landbouwers hebben een bod gedaan voor de aankoop van het perceel:
De pachter, Roger Slenders, Mulkerheide 2, heeft zich akkoord verklaard met de aankoop van het perceel aan de hoogst geboden prijs, zijnde € 200.000,00. Hij heeft de verkoopovereenkomst reeds ondertekend (zie bijlage).
Roger Slenders pacht het perceel landbouwgrond, gelegen langs Het Elsbroek en kadastraal gekend als afdeling 72012, sectie A, nr. 31D met een oppervlakte van 2,4270 ha en eigendom van de stad Hamont-Achel.
In het beleidscollege betreffende potentiële verkoop van landbouwpercelen, eigendom van de stad, dd. 8-10-2020, heeft het CBS aangegeven dat bovenvermeld perceel verkocht kan worden. Het CBS redeneert dat in het gebied Ruiterstraat-Beverbeek de percelen, gelegen in natuurgebied (buffergebied) niet verkocht kunnen worden, maar de enkele percelen in landschappelijk waardevol agrarisch gebied wel.
In 2009 heeft de stad Hamont-Achel advies inzake pachtgronden gevraagd aan advocaat Verbist. Hij heeft toen heel sterk geadviseerd om geen gronden uit de grote aaneengesloten landbouwgebieden, eigendom van de stad, te verkopen. Dit is in zekere zin rijkdom van de stad. Tijdens het bovenvermeld beleidscollege werden alle gebieden/percelen overlopen en werd aangegeven welke percelen voor het CBS in aanmerking komen voor verkoop en welke niet. Dit overzicht is als bijlage toegevoegd.
De verkoop van het perceel t.p. Het Elsbroek en kadastraal gekend als afdeling 72012, sectie A, nr. 31D met een oppervlakte van 2,4270 ha, aan Slenders Roger, Mulkerheide 2, 3930 Hamont-Achel, wordt goedgekeurd conform de overeenkomst welke integraal deel uitmaakt van dit besluit.
Dit besluit wordt toegezonden aan de notaris Karen Sabbe, Michielsplein 16, 3930 Hamont-Achel, voor het verlijden van de akte.
Mevr. Severijns, Sleutjes 48, 3930 Hamont-Achel heeft de vraag gesteld om een ingesloten restperceeltje, eigendom van de stad Hamont-Achel, dat paalt aan haar tuin, zou aangekocht kunnen worden.
Het betreffende perceeltje is een ingesloten hoekje dat deel uitmaakt van een groter eigendomsgeheel van de stad en dat i.f.v. de ontwikkeling van die eigendom geen meerwaarde heeft. Als uitbreiding bij de tuin van mevr. Severijns kan het perceeltje wel een meerwaarde betekenen.
Aangezien echter het perceel ook nog paalt aan 2 andere eigendommen, dient in het kader van het gelijkheidsbeginsel, de vraag gesteld te worden aan de andere aanpalende eigenaars of zij desgevallend ook interesse hebben in de aankoop van (een deel van) dit perceel. Indien er meerdere geïnteresseerden zouden zijn, kan een opdeling overwogen worden.
De aanpalende eigenaars werden hiervan in kennis gesteld. Eén van deze eigenaars heeft initieel interesse getoond om ook een deel van het perceel te willen kopen, de andere heeft niet gereageerd vóór de vooropgestelde datum waaruit dus afgeleid kan worden dat deze laatste geen interesse heeft.
Uiteindelijk hebben beide geïnteresseerde eigenaars onderling een akkoord bekomen waarbij blijkt dat mevr. Severijns het volledige perceel kan kopen.
Het perceel, kadastraal gekend als 1e afdeling sectie C, nr. 54a/deel met een oppervlakte van 1a13ca, wordt geschat op 5.085,00 euro.
De verkoop van een perceel grond, gelegen te Sleutjes, thans kadastraal gekend als: Hamont-Achel, 1ste afdeling, sectie C, deel van nr. 54A, met een oppervlakte van 1a13ca zoals aangeduid onder lot 1 van het metingsplan dd. 4/4/2017 van LHE Landmeters bvba aan mevr. Severijns Diane, Sleutjes 49, 3930 Hamont-Achel, wordt goedgekeurd conform de overeenkomst welke integraal deel uitmaakt van dit besluit.
Dit besluit zal bezorgd worden aan de notaris naar keuze van mevr. Severijns.
Achel VV heeft de toelating gevraagd om een overdekte tribune te plaatsen langs het hoofdplein t.p. De Siggert. Hiervoor dient een gebruiksovereenkomst goedgekeurd te worden die de modaliteiten vastlegt.
De overdekte staantribune met 3 treden en met afmetingen 14,43m x 3,69m zal centraal naast het hoofdplein en aan de overzijde van de kantine, voorzien worden, op het perceel kadastraal gekend als 2e afdeling, sectie A, nr. 155d.
De tribune geeft de mogelijkheid om meer toeschouwers op een comfortabele manier naar het voetbal te laten kijken en is bijgevolg een meerwaarde voor de gehele accommodatie.
Achel VV zal de tribune in eigen beheer bouwen en financieren. Op 7/4/2021 werd de aanvraag voor het bekomen van de omgevingsvergunning ingediend.
De grond is in eigendom van de stad Hamont-Achel en is in erfpacht door het AGB Stadsontwikkeling wat tot gevolg heeft dat er tussen Achel VV en de stad Hamont-Achel enerzijds en het AGB Stadsontwikkeling anderzijds, een gebruiksrecht dient vastgelegd te worden.
Het gebruiksrecht vastgelegd tussen Achel VV, vertegenwoordigd door haar voorzitter: Dhr. Davids Vital, Catharinadal 32, 3930 Hamont-Achel, de stad Hamont-Achel en het AGB Stadsontwikkeling voor de plaatsing van een staantribune op het perceel gelegen te Siggerstraat 10, kadastraal gekend als: Hamont-Achel, 2de afdeling, sectie A, nr. 155D/deel, wordt goedgekeurd conform de overeenkomst welke integraal deel uitmaakt van dit besluit.
Naar aanleiding van een e-mail op 11 april 2021 vraagt vzw Sweet Chestnut Productions de gebruiksovereenkomst van het gebouw, gelegen Klein Bandel 24, kadastraal gekend als 2de afdeling, sectie C, nr. 606a te beëindigen. De huidige gebruiker, vzw Sweet Chestnut Productions, pa voorzitter Raf Lust, Haag 97, 3930 Hamont-Achel heeft gemeld dat de vzw ontbonden wordt en dat het betreffende gebouw dat als berging dienst deed, op 1 september 2021 volledig ontruimd zal worden.
De bestaande gebruiksovereenkomst m.b.t. het gebouw Klein Bandel, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 1 juli 2002 dient dan ook opgeheven te worden met ingang van 1 september 2021.
Omdat de huidige gebruiker van het gebouw t.p. Klein Bandel, de vzw Sweet Chestnut Productions ontbonden wordt, dient de bestaande gebruiksovereenkomst i.v.m. het stockeren van materialen van deze vzw in dit gebouw, ontbonden te worden.
Gemeenteraadsbesluit m.b.t. gebruiksovereenkomst gebouw Klein Bandel met vzw Sweet Chestnut productions van 1 juli 2002.
De gebruiksovereenkomst, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 1 juli 2002, tussen de vzw Sweet Chestnut Productions en de stad Hamont-Achel inzake het gebruik van de berging t.p. Klein Bandel, kadastraal gekend als 2de afdeling, sectie C, nr. 606a, wordt met ingang van 1 september 2021 opgeheven.
Een afschrift van dit besluit wordt verzonden aan de vzw Sweet Chestnut Productions, pa. dhr. Raf Lust en de stedelijke cultuurraad, pa. dhr. Geert Stevens.
Ingevolge enerzijds de Europese Verordening (EU) 2016/679 van 27 april 2016, alsook de Belgische wettelijke, decretale of reglementaire bepalingen getroffen in overeenstemming met deze Verordening (GDPR) en anderzijds de wet van 27 juni 2018 inzake de omzetting van de richtlijn 2014/50/EU betreffende minimumvereisten voor de vergroting van de mobiliteit van werknemers tussen de lidstaten door het verbeteren van de verwerving en het behoud van aanvullende pensioenrechten (Portability Richtlijn), dient ons reglement inhoudelijk op enkele punten te worden aangepast.
Wat verandert er juist?
1. Met betrekking tot GDPR
ln het artikel met betrekking tot de 'Persoonsgegevens', wordt verwezen naar bovenstaande Europese Verordening. Hierbij wordt het begrip 'verwerkingsverantwoordelijke' ingevoerd.
Ethias stelt voor dat zowel wij als werkgever (en inrichter van het plan) en Ethias als afzonderlijke verwerkingsverantwoordelijke optreden. Zowel wij als werkgever als Ethias verwerken dezelfde persoonsgegevens, met name de gegevens van de medewerkers die aangesloten zijn bij de aanvullende pensioentoezegging. Elke entiteit bepaalt echter voor zich de middelen en doeleinden van de verwerking in het kader van haar eigen activiteit. lndien beide entiteiten als afzonderlijke verwerkingsverantwoordelijken optreden, legt de GDPR geen specifieke regels op met betrekking tot het afsluiten van een overeenkomst waarin de respectieve verantwoordelijkheden bepaald worden.
2. Met betrekking tot de Portability Richtlijn
Op 21 juni 2018 heeft de Kamer de wet goedgekeurd die de Portability Richtlijn in Belgisch recht omzet en die de Wet op de Aanvullende Pensioenen (WAP) op enkele punten wijzigt. Deze wet heeft mogelijkerwijze een impact op onze aanvullende pensioentoezegging.
De gewijzigde WAP bepaalt dat:
- werknemers jonger dan 25 jaar voor wie de aansluiting momenteel nog uitgesteld wordt, onmiddellijk aangesloten dienen te worden, in zoverre zij behoren tot de personeelscategorie voor wie de aanvullende pensioentoezegging van toepassing is;
- elke aangeslotene aanspraak kan maken op verworven reserves en prestaties, ongeacht de duurtijd van de aansluiting;
- werknemers met een contract van bepaalde duur eveneens aangesloten dienen te worden indien zij behoren tot de categorie voor wie de aanvullende pensioentoezegging van toepassing is;
- indien, op het ogenblik van de uittreding, de verworven reserves het grensbedrag van 150 EUR niet overschrijden, deze reserves verder beheerd blijven in de bestaande pensioentoezegging. ln dergelijke gevallen zal er door Ethias dan ook geen uittredingsbrief verstuurd worden.
Op basis van bovenstaande werd er door Ethias een gewijzigd reglement bezorgd. Dit zal als bijlage integraal deel uitmakend van dit besluit goedgekeurd worden.
De gemeenteraad keurt de integrale vervanging van het reglement, deel uitmakend van dit besluit, houdende de oprichting en administratieve en technische modaliteiten van het collectief pensioenplan ten voordele van de contractuele personeelsleden, bij de stad goed.
Het besluit van de gemeenteraad van 27 augustus 2018 wordt met ingang van heden opgeheven.
Het Decreet Lokaal Bestuur laat toe dat de gemeenteraad enkele bevoegdheden met betrekking tot personeelszaken kan delegeren naar het college van burgemeester en schepenen. Daarnaast zijn er ook enkele bevoegdheden die niet in het Decreet Lokaal Bestuur worden opgenomen, maar die eveneens gedelegeerd kunnen worden.
De rechtspositieregeling, het organogram en de personeelsformatie werden reeds gedelegeerd van de gemeenteraad naar het college van burgemeester en schepenen. De dienst personeel en organisatie doet hierbij een voorstel tot uitbreiding van dit delegatiebesluit.
Volgens het Decreet Lokaal Bestuur is de bevoegdheid van de gemeenteraad met betrekking tot (onder meer) het vastleggen van de rechtspositieregeling, het organogram en de personeelsformatie geen exclusieve bevoegdheid meer en kan ze gedelegeerd worden naar het college van burgemeester en schepenen. Deze delegatie gebeurde voor onze organisatie reeds in zitting van de gemeenteraad van 24 september 2020.
Bijkomend wensen wij, volgens de regels van het Decreet Lokaal Bestuur, ook de vaststelling van het begrip 'dagelijks personeelsbeheer' te delegeren naar het college van burgemeester en schepenen.
Hiernaast zijn er nog enkele inhoudelijke bevoegdheden die wij ook wensen te delegeren van de gemeenteraad naar het college van burgemeester en schepenen. Het gaat dan om het vaststellen van het arbeidsreglement, het vaststellen van het beleid omtrent de aanstelling van de jobstudenten en het vastleggen van het collectief verlof.
Deze delegatiebeslissing wordt voorgesteld om de werking van de organisatie te versoepelen, vooral in de richting van het wijzigen en up to date houden van de bovengenoemde reglementen en bevoegdheden. Op deze manier kan het beleid en de administratie sneller schakelen en sneller naar oplossingen zoeken.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 41, tweede lid i.v.m. de bepaling dat de bevoegdheid van de gemeenteraad met betrekking tot onder meer de rechtspositieregeling, het organogram, de personeelsformatie en vaststelling van het begrip dagelijks personeelsbeheer, geen exclusieve bevoegdheid meer is van de gemeenteraad en deze gedelegeerd kan worden naar het college van burgemeester en schepenen.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 57 in verband met de bepaling van het toevertrouwen van bepaalde bevoegdheden aan de algemeen directeur.
De bestaande rechtspositieregeling van het personeel, zoals goedgekeurd door de gemeenteraad in de zitting van 18 december 2017, en latere wijzigingen.
Het gezamenlijk organogram van de stad en OCMW Hamont-Achel, vastgesteld door het college van burgemeester en schepenen in de zitting van 30 maart 2021.
De bestaande personeelsformatie, goedgekeurd door het college van burgemeester en schepenen in de zitting van 20 april 2021.
De vaststelling van het begrip 'dagelijks personeelsbeheer' in de zitting van de gemeenteraad van 27 juni 2019.
De goedkeuring van het arbeidsreglement in de zitting van de gemeenteraad van 25 februari 2013, en latere wijziging.
De goedkeuring van de voorwaarden voor het aanstellen van jobstudenten in de zitting van de gemeenteraad van 24 februari 2014.
Het college van burgemeester en schepenen wordt bevoegd voor de vaststelling van de lokale rechtspositieregeling.
Het college van burgemeester en schepenen wordt bevoegd voor de vaststelling van het organogram.
Het college van burgemeester en schepenen wordt bevoegd voor de vaststelling van de personeelsformatie.
Het college van burgemeester en schepenen wordt bevoegd voor de vaststelling van het begrip 'dagelijks personeelsbeheer'.
Het college van burgemeester en schepenen wordt bevoegd voor de vaststelling van het arbeidsreglement.
Het college van burgemeester en schepenen wordt bevoegd voor de vaststelling van het collectief verlof.
Het college van burgemeester en schepenen wordt bevoegd voor de vaststelling van het beleid omtrent de aanstelling van de jobstudenten.
Bovengenoemde delegatie van bevoegdheden gaan in vanaf heden.
Het besluit van de gemeenteraad van 24 september 2020 inzake de delegatie van de bevoegdheid van de rechtspositieregeling, het organogram en de personeelsformatie van de gemeenteraad naar het college van burgemeester en schepenen wordt opgeheven.
De stad Hamont-Achel is aangesloten bij Limburg.net.
Bij e-mail van opdrachthoudende vereniging Limburg.net wordt opgeroepen om deel te nemen aan de algemene vergadering van woensdag 23 juni 2021 om 18 uur.
Artikel 413 tot en met 460 van het Decreet Lokaal Bestuur inzake dienstverlenende of opdrachthoudende verenigingen.
Artikel 432 van het Decreet Lokaal Bestuur inzake de bepaling dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering.
Statuten opdrachthoudende vereniging Limburg.net.
De gemeenteraad neemt kennis van de agenda van de eerstkomende algemene vergadering van de opdrachthoudende vereniging Limburg.net op woensdag 23 juni 2021 om 18 uur, met als agenda:
1. Welkom door de voorzitter
2. Aanduiding secretaris en stemopnemers (art. 38 statuten)
3. Jaarrekening 2020 / Verslag van de raad van bestuur aan de aandeelhouders / Verslag van de commissaris (454 DLB, art. 40 statuten)
4. Activiteitenverslag 2020
5. Kwijting aan de bestuurders (art. 454 DLB, art. 40 statuten)
6. Kwijting aan de commissaris (art. 454 DLB, art. 40 statuten)
7. Benoeming leden en plaatsvervangers algemeen comité (art. 29 statuten)
a) de heer Bert Schelmans vervangt de heer L. Cardinaels als effectieve afgevaardigde voor de gemeente Bocholt voor het algemeen comité
b) mevrouw Jerica Heleven vervangt de heer Hugo Leroux als effectieve afgevaardigde voor de gemeente Diepenbeek voor het algemeen comité
8. Varia.
De afgevaardigde van de stad wordt gemandateerd om deze agendapunten goed te keuren.
Dit mandaat geldt voor de algemene vergadering van 23 juni 2021 en desgevallend voor elke nieuwe vergadering met dezelfde agenda die omwille van het niet bereiken van het quorum wordt belegd.
Omwille van de huidige maatregelen betreffende de coronacrisis zal deze vergadering online doorgaan via MS Teams.
Een afschrift van dit besluit wordt verzonden aan de opdrachthoudende vereniging Limburg.net, Gouverneur Verwilghensingel 32, 3500 Hasselt.
De stad Hamont-Achel is aangesloten bij Cipal dv.
Bij schrijven van 4 mei 2021 van Cipal dv wordt opgeroepen om deel te nemen aan de algemene vergadering van donderdag 24 juni 2021 om 16.00 uur. Omwille van de coronapandemie zal deze vergadering op digitale wijze plaatsvinden via een door Cipal ter beschikking gesteld elektronisch communicatiemiddel.
Artikel 413 tot en met 460 van het Decreet Lokaal Bestuur inzake dienstverlenende of opdrachthoudende verenigingen.
Artikel 432 van het Decreet Lokaal Bestuur inzake de bepaling dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering.
Statuten Cipal dv.
De gemeenteraad neemt kennis van de agenda van de algemene vergadering van Cipal dv op donderdag 24 juni 2021 om 16.00 uur, met volgende agenda:
1. Toetreding en aanvaarding van nieuwe deelnemer(s)
2. Jaarverslag van de raad van bestuur en verslag van de commissaris over de enkelvoudige jaarrekening van Cipal over het boekjaar 2020
3. Goedkeuring van de enkelvoudige jaarrekening van Cipal over het boekjaar 2020, afgesloten op 31 december 2020
4. Jaarverslag van de raad van bestuur en verslag van de commissaris over de geconsolideerde jaarrekening van Cipal over het boekjaar 2020
5. Goedkeuring van de geconsolideerde jaarrekening van Cipal over het boekjaar 2020, afgesloten op 31 december 2020
6. Kwijting te verlenen afzonderlijk aan de bestuurders en aan de commissaris voor de uitoefening van hun mandaat tijdens het boekjaar 2020
7. Vaststelling van wijziging van vaste vertegenwoordiger commissaris
8. Goedkeuring van het verslag, staande de vergadering.
De afgevaardigde van de stad wordt gemandateerd om deze agendapunten goed te keuren.
In kader van de Covid-19-pandemie is beslist deze vergadering op digitale wijze te laten plaatsvinden via een door Cipal ter beschikking gesteld elektronisch communicatiemiddel. Dit stelt de vertegenwoordigers van de deelnemers in staat om in eigen persoon digitaal vanop afstand deel te nemen aan de vergadering, te stemmen en schriftelijk vragen te stellen voor en tijdens deze vergadering.
Dit mandaat geldt voor de algemene vergadering van Cipal dv van 24 juni 2021 en desgevallend voor elke nieuwe vergadering met dezelfde agenda die omwille van het niet bereiken van het quorum wordt belegd.
Dit besluit wordt digitaal toegezonden aan Cipal DV, Bell-Telephonelaan 2D, 2440 Geel.
De stad Hamont-Achel is lid van het Dienstverlenend Intergemeentelijk Samenwerkingsverband (DISV) Noord-Limburg.
Bij e-mail van 12 mei 2021 nodigt DISV Noord-Limburg de vertegenwoordiger van de stad Hamont-Achel uit voor de algemene vergadering van DISV Noord-Limburg van 8 juni 2021.
Artikel 432 van het Decreet Lokaal Bestuur inzake de bepaling dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering.
Gemeenteraadsbesluit van 18 december 2017 inzake goedkeuring toetreding en oprichting van DISV Regio Noord-Limburg.
Statuten van het Dienstverlenend Intergemeentelijk Samenwerkingsverband Regio Noord-Limburg.
De gemeenteraad neemt kennis van de agenda van de algemene vergadering van het DISV Noord-Limburg, die digitaal via MS Teams zal verlopen wegens de coronacrisis, op dinsdag 8 juni 2021 om 19.30 uur, met volgende agenda:
1. goedkeuring verslag van de algemene vergadering van 8 december 2020
2. toelichting werkingsjaar 2020
3. vaststelling van de jaarrekening 2020
4. verlening van kwijting aan de bestuurders.
De afgevaardigde van de stad wordt gemandateerd om deze agendapunten goed te keuren.
Dit mandaat geldt voor de algemene vergadering van DISV Regio Noord-Limburg van 8 juni 2021 en desgevallend voor elke nieuwe vergadering met dezelfde agenda die omwille van het niet bereiken van het quorum wordt belegd.
Omwille van de nog altijd geldende coronamaatregelen werd beslist deze vergadering op elektronische wijze, via MS Teams te laten plaatsvinden.
Dit besluit wordt toegezonden aan DISV Regio-Noord-Limburg, Hoekstraat 70 bus 3, 3910 Pelt of via e-mail kristien@welzijnsregio.be.
Tijdens de gemeenteraad van 28 februari 2019 werd Jef Plas aangeduid als afgevaardigde in het Centrum voor Basiseducatie LiMiNo vzw. Naar aanleiding van de schepenwissel van rechtswege met ingang van 1 januari 2021 kan deze afvaardiging voor de algemene vergaderingen gewijzigd worden in het Centrum voor Basiseducatie LiMiNo vzw.
Vanuit het stadsbestuur dient er een vertegenwoordiger aangeduid te worden die namens de stad Hamont-Achel aan de algemene vergadering zal deelnemen.
De volgende kandidaturen werden ingediend:
kandidaat namens PRO Hamont-Achel: Marie-Jose Cuyvers
kandidaat namens N-VA: geen ingediend
kandidaat namens CD&V: Ria Nijs
kandidaat namens Balans: geen ingediend.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikel 34, 2° en artikel 41, en latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten.
De statuten van het Centrum voor Basiseducatie vzw, LiMiNo vzw.
De stad Hamont-Achel wordt vertegenwoordigd in het Centrum voor Basiseducatie vzw, LiMiNo vzw door: Marie-Jose Cuyvers, Bien 72, 3930 Hamont-Achel.
De aanstelling blijft geldig tot andersluidende gemeenteraadsbeslissing.
Het gemeenteraadsbesluit van 28 februari 2019 inzake afvaardiging algemene vergaderingen in het Centrum voor Basiseducatie vzw, LiMiNo wordt met ingang van heden opgeheven.
Een afschrift van dit besluit wordt verzonden aan het Centrum voor Basiseducatie vzw, LiMiNo vzw, Burgemeester Laenenstraat 7, 3900 Pelt.
Tijdens de gemeenteraad van 28 februari 2019 werd Jef Plas aangeduid als afgevaardigde in het Instituut voor Sportbeheer en Recreatie vzw. Naar aanleiding van de schepenwissel van rechtswege met ingang van 1 januari 2021 kan deze afvaardiging voor de algemene vergaderingen gewijzigd worden.
Vanuit het stadsbestuur dient er een vertegenwoordiger aangeduid te worden die namens het stadsbestuur aan de algemene vergaderingen zal deelnemen.
De volgende kandidaturen werden ingediend:
kandidaat namens PRO Hamont-Achel: Joren Mertens
kandidaat namens N-VA: Joren Mertens
kandidaat namens CD&V: Vital Davids
kandidaat namens Balans: geen ingediend.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikel 34, 2° en artikel 41, en latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten.
De statuten van Instituut voor Sportbeheer en Recreatie vzw.
De stad Hamont-Achel wordt vertegenwoordigd in het Instituut voor Sportbeheer en Recreatie vzw door: Joren Mertens, Pastoor Lemmensstraat 20, 3930 Hamont-Achel.
De aanstelling blijft geldig tot andersluidende gemeenteraadsbeslissing.
Het gemeenteraadsbesluit van 28 februari 2019 inzake afvaardiging algemene vergaderingen in het Instituut voor Sportbeheer en Recreatie vzw wordt met ingang van heden opgeheven.
Een afschrift van dit besluit wordt verzonden aan Instituut voor Sportbeheer en Recreatiebeleid vzw, August de Boeckstraat 1 bus 3, 9100 Sint-Niklaas.
Tijdens de gemeenteraad van 28 februari 2019 werd Jef Plas aangeduid als stemgerechtigde vertegenwoordiger in de Projectvereniging Regionaal Landschap Lage Kempen. Naar aanleiding van de schepenwissel van rechtswege met ingang van 1 januari 2021 kan deze afvaardiging gewijzigd worden.
Vanuit het stadsbestuur dienen er een vertegenwoordigers aangeduid te worden die namens het stadsbestuur de vergaderingen van de Projectvereniging Regionaal Landschap Lage Kempen zal bijwonen.
De volgende kandidaturen werden ingediend:
kandidaat namens PRO Hamont-Achel: Joren Mertens
kandidaat namens N-VA: Joren Mertens
kandidaat namens CD&V: Guy Joosten
kandidaat namens Balans: geen ingediend.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikel 34, 2° en artikel 41, en latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten.
De statuten van Regionaal Landschap Lage Kempen vzw.
De stad Hamont-Achel wordt vertegenwoordigd in de Projectvereniging Regionaal Landschap Lage Kempen door:
* stemgerechtigde vertegenwoordiger (lid college): Joren Mertens, Pastoor Lemmensstraat 20, 3930 Hamont-Achel
* plaatsvervangend stemgerechtigde vertegenwoordiger (lid college): schepen Bèr van de Schans, Collegestraat 25, 3930 Hamont-Achel (herbevestiging)
* raadgevende vertegenwoordiger gemeente (lid gemeenteraad oppositie): raadslid Guy Joosten, Burg 89, 3930 Hamont-Achel (herbevestiging);
* plaatsvervangend raadgevende vertegenwoordiger gemeente (lid gemeenteraad oppositie): raadslid Theo Schuurmans, Slipstraat 49, 3930 Hamont-Achel (herbevestiging).
De aanstelling blijft geldig tot andersluidende gemeenteraadsbeslissing.
Het gemeenteraadsbesluit van 28 februari 2019 inzake afvaardiging algemene vergaderingen in Projectvereniging Regionaal Landschap Lage Kempe wordt met ingang van heden opgeheven.
Een afschrift van dit besluit wordt verzonden aan Projectvereniging Regionaal Landschap Lage Kempen, Grote Baan 176, 3530 Houthalen-Helchteren.
Tijdens de gemeenteraad van 28 februari 2019 werd Jef Plas aangeduid als afgevaardigde in het beheerscomité van Kunstacademie Noord-Limburg. Naar aanleiding van de schepenwissel van rechtswege met ingang van 1 januari 2021 kan deze afvaardiging gewijzigd worden.
Vanuit het stadsbestuur dient er een vertegenwoordiger aangeduid te worden die namens het stadsbestuur in het beheerscomité zal zetelen.
De volgende kandidaturen werden ingediend:
kandidaat namens PRO Hamont-Achel: Joren Mertens
kandidaat namens N-VA: Joren Mertens
kandidaat namens CD&V: Rudi Boonen
kandidaat namens Balans: geen ingediend.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikel 34, 2° en artikel 41, en latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten.
Overeenkomst met statutaire draagkracht ter oprichting interlokale vereniging Noord-Limburgs Kunstonderwijs, thans Kunstacademie Noord-Limburg van 7 juli 2003.
De stad Hamont-Achel wordt vertegenwoordigd in de interlokale vereniging Kunstacademie Noord-Limburg door:
* afgevaardigde beheerscomité: Joren Mertens, Pastoor Lemmensstraat 20, 3930 Hamont-Achel
* plaatsvervangend afgevaardigde beheerscomité: raadslid Linda Theunissen, Rodenrijt 21 A, 3930 Hamont-Achel (herbevestiging).
De aanstelling blijft geldig tot andersluidende gemeenteraadsbeslissing.
Het gemeenteraadsbesluit van 28 februari 2019 inzake afvaardiging in Kunstacademie Noord-Limburg wordt met ingang van heden opgeheven.
Een afschrift van dit besluit wordt verzonden de interlokale vereniging Kunstacademie Noord-Limburg, Toekomstlaan 9, 3910 Pelt.
Tijdens de gemeenteraad van 28 februari 2019 werd Jef Plas aangeduid als commissaris in de vzw Documentatiecentrum Dr. Bussels. Naar aanleiding van de schepenwissel van rechtswege met ingang van 1 januari 2021 kan deze afvaardiging gewijzigd worden.
Vanuit het stadsbestuur dient er een vertegenwoordiger aangeduid te worden die namens het stadsbestuur in de algemene vergadering/raad van beheer zal zetelen en er dient een commissaris aangeduid te worden.
De volgende kandidaturen werden ingediend:
kandidaat namens PRO Hamont-Achel: Joren Mertens
kandidaat namens N-VA: Joren Mertens
kandidaat namens CD&V: Guy Joosten
kandidaat namens Balans: geen ingediend.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikel 34, 2° en artikel 41, en latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten.
De statuten van vzw Documentatiecentrum Dr. Bussels.
De stad Hamont-Achel wordt vertegenwoordigd in de vzw Documentatiecentrum Dr. Bussels door:
* algemene vergadering / raad van beheer: raadslid Miel Sools, Stationsstraat 44 bus 3, 3930 Hamont-Achel (herbevestiging).
De stad Hamont-Achel wordt vertegenwoordigd in de vzw Documentatiecentrum Dr. Bussels door:
* commissaris: Joren Mertens, Pastoor Lemmensstraat 20, 3930 Hamont-Achel.
De aanstellingen blijven geldig tot andersluidende gemeenteraadsbeslissing.
Het gemeenteraadsbesluit van 28 februari 2019 inzake afvaardiging in e vzw Documentatiecentrum Dr. Bussels Recreatie vzw wordt met ingang van heden opgeheven.
Een afschrift van dit besluit wordt verzonden aan de vzw Documentatiecentrum Dr. Bussels, p.a. Luc Van de Sijpe, De Schijf 12, 3930 Hamont-Achel.