De gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn stemmen over hun deel van elk beleidsrapport. De rapporten worden echter wel geïntegreerd opgemaakt. Nadat de raden zo het beleidsrapport elk voor hun deel hebben vastgesteld, keurt de gemeenteraad het deel van het beleidsrapport zoals vastgesteld door de raad voor maatschappelijk welzijn goed. Door die goedkeuring wordt het beleidsrapport in zijn geheel geacht definitief vastgesteld te zijn.
In aanpassing 8/2023 worden de kredieten van 2023 tot en met 2026 aangepast en de kredieten voor 2024 worden vastgesteld.
In de strategische nota van het meerjarenplan worden de beleidsdoelstellingen en de beleidsopties voor het te voeren beleid geïntegreerd (stad + OCMW) weergegeven.
In de financiële nota van het meerjarenplan wordt de financiële vertaling van de beleidsopties van de strategische nota weergegeven en wordt verduidelijkt hoe het financiële evenwicht wordt gehandhaafd.
De toelichting van het meerjarenplan bevat informatie over de verrichtingen in het ontwerp van meerjarenplan die relevant is voor de raadsleden om met kennis van zaken een beslissing te kunnen nemen.
Aanpassing 8/2023 van het geïntegreerd meerjarenplan 2020-2025 resulteert financieel in de volgende evenwichten:
| 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | |
| Beschikbaar budgettair resultaat | € 10.506.623 |
€ 13.494.160 |
€ 15.247.568 |
€ 9.135.982 |
€ 227.362 |
€ 229.941 | €2.120.781 |
| Autofinancieringsmarge | € 4.079.246 |
€ 3.032.200 |
€ 2.844.023 |
€ 1.506.422 |
€ -1.357.171 |
€ 363.813 | € -373.235 |
Art 249 t.e.m. 256 van het Decreet Lokaal Bestuur.
Besluit Vlaamse Regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen.
Ministerieel besluit van 26 juni 2018 over de Beleids- en beheerscyclus.
Omzendbrief KB/ABB 2018/4 van 3 mei 2019 over de strategische meerjarenplannen 2020-2025 lokale en provinciale besturen.
Omzendbrief KBBJ/ABB 2020/3 van 18 september 2020 over de aanpassing van de meerjarenplannen 2020-2025 van de lokale en provinciale besturen volgens de beleids-en beheerscyclus.
De aanpassing 8/2023 van het geïntegreerd meerjarenplan 2020-2025, zoals voorgelegd in bijlage, wordt voor het deel van de stad Hamont-Achel vastgesteld.
De aanpassing 8/2023 van het meerjarenplan 2020-2025 wordt ter goedkeuring verzonden aan de toezichthoudende overheid.
De gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn stemmen over hun deel van elk beleidsrapport. De rapporten worden echter wel geïntegreerd opgemaakt. Nadat de raden zo het beleidsrapport elk voor hun deel hebben vastgesteld, keurt de gemeenteraad het deel van het beleidsrapport zoals vastgesteld door de raad voor maatschappelijk welzijn goed. Door die goedkeuring wordt het beleidsrapport in zijn geheel geacht definitief vastgesteld te zijn.
In aanpassing 8/2023 worden de kredieten van 2023 tot en met 2026 aangepast en de kredieten voor 2024 worden vastgesteld.
In de strategische nota van het meerjarenplan worden de beleidsdoelstellingen en de beleidsopties voor het te voeren beleid geïntegreerd (stad + OCMW) weergegeven.
In de financiële nota van het meerjarenplan wordt de financiële vertaling van de beleidsopties van de strategische nota weergegeven en wordt verduidelijkt hoe het financiële evenwicht wordt gehandhaafd.
De toelichting van het meerjarenplan bevat informatie over de verrichtingen in het ontwerp van meerjarenplan die relevant is voor de raadsleden om met kennis van zaken een beslissing te kunnen nemen.
Aanpassing 8/2023 van het geïntegreerd meerjarenplan 2020-2025 resulteert financieel in de volgende evenwichten:
| 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | |
| Beschikbaar budgettair resultaat | € 10.506.623 |
€ 13.494.160 |
€ 15.247.568 |
€ 9.135.982 |
€ 227.362 |
€ 229.941 | €2.120.781 |
| Autofinancieringsmarge | € 4.079.246 |
€ 3.032.200 |
€ 2.844.023 |
€ 1.506.422 |
€ -1.357.171 |
€ 363.813 | € -373.235 |
Art 249 t.e.m. 256 van het Decreet Lokaal Bestuur.
Besluit Vlaamse Regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen.
Ministerieel besluit van 26 juni 2018 over de Beleids- en beheerscyclus.
Omzendbrief KB/ABB 2018/4 van 3 mei 2019 over de strategische meerjarenplannen 2020-2025 lokale en provinciale besturen.
Omzendbrief KBBJ/ABB 2020/3 van 18 september 2020 over de aanpassing van de meerjarenplannen 2020-2025 van de lokale en provinciale besturen volgens de beleids-en beheerscyclus.
De aanpassing 8/2023 van het geïntegreerd meerjarenplan 2020-2025, zoals voorgelegd in bijlage, wordt voor het deel van het OCMW Hamont-Achel goedgekeurd.
Een afschrift van dit besluit wordt verzonden aan het OCMW Hamont-Achel.
Na vaststelling door de raad van bestuur van het AGB Standsontwikkeling, wordt deze aanpassing 4/2023 van het meerjarenplan 2020-2025 ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad. In deze aanpassing worden de kredieten van 2023 tot en met 2026 aangepast en de kredieten van 2024 worden vastgesteld.
In de strategische nota van het meerjarenplan worden de beleidsdoelstellingen en de beleidsopties voor het te voeren beleid weergegeven.
In de financiële nota van het meerjarenplan wordt de financiële vertaling van de beleidsopties van de strategische nota weergegeven en wordt verduidelijkt hoe het financiële evenwicht wordt gehandhaafd.
De toelichting van het meerjarenplan bevat informatie over de verrichtingen in het ontwerp van meerjarenplan die relevant is voor de raadsleden om met kennis van zaken een beslissing te kunnen nemen.
De aanpassing 4/2023 van het meerjarenplan 2020-2025 resulteert financieel in de volgende evenwichten:
| 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | |
| Beschikbaar budgettair resultaat | € 1.475.448 |
€ 1.516.690 |
€ 1.742.603 |
€ 962.706 |
€ 318.875 |
€ 474.042 | € 673.859 |
| Autofinancieringsmarge | € 222.608 |
€ 171.427 |
€ 266.711 |
€ 200.271 |
€ 217.356 |
€ 207.667 | € 199.817 |
Art. 242 van het Decreet Lokaal Bestuur.
Besluit Vlaamse Regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen.
Ministerieel besluit van 26 juni 2018 over de Beleids- en beheerscyclus.
Omzendbrief KB/ABB 2018/4 van 3 mei 2019 over de strategische meerjarenplannen 2020-2025 lokale en provinciale besturen.
Omzendbrief KBBJ/ABB 2020/3 van 18 september 2020 over de aanpassing van de meerjarenplannen 2020-2025 van de lokale en provinciale besturen volgens de beleids-en beheerscyclus.
De aanpassing 4/2023 van het meerjarenplan 2020-2025 van het AGB Stadsontwikkeling, zoals voorgelegd in bijlage, wordt goedgekeurd.
Een afschrift van dit besluit wordt verzonden aan het Autonoom Gemeentebedrijf Stadsontwikkeling.
Kom Op Tegen Kanker heeft een aanvraag ingediend voor de organisatie van de maandelijkse rommelmarkten bij de Houtakker.
Omwille van de periodiciteit van de maatregel, waarbij telkens dezelfde maatregelen van toepassing zijn, is een aanvullend reglement op het wegverkeer vereist. De gemeenteraad is bevoegd voor de opmaak van aanvullende reglementen op het wegverkeer.
Het goedkeuring van een aanvullend politiereglement is de bevoegdheid van de gemeenteraad.
De hierna voorziene maatregel betreft gemeentewegen.
Dit reglement heeft betrekking op gemeentewegen.
Een schets verduidelijkt de genomen maatregelen.
Een degelijke omleiding is mogelijk.
De wet betreffende de politie over wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968.
Koninklijk Besluit van 1 december 1975 inzake het Algemeen Reglement betreffende de politie op het wegverkeer en het gebruik van de openbare weg.
Ministerieel Besluit van 11 oktober 1976 inzake de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens.
Grondwet, inzonderheid artikel 190.
Decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van verkeerstekens.
Het Besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009 inzake de gemeentelijke aanvullende reglementen op de politie over het wegverkeer.
Nieuwe Gemeentewet inzonderheid artikel 130bis, gewijzigd bij Wet van 12 januari 2006.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten.
Naar aanleiding van de organisatie van de maandelijkse rommelmarkt worden op 7 januari, 4 februari, 3 maart, 20 en 21 april, 5 mei, 2 juni, 7 juli, 4 augustus, 1 september, 6 oktober, 3 november en 1 december 2024 van 6.00 uur tot 18.00 uur volgende verkeersmaatregelen getroffen:
- verbod op stilstaan en parkeren:
* op de parking gelegen tussen Burg en Houtakker
* in Houtakker, het weggedeelte tussen de langsparkings aan de zuidzijde van de weg en de Brouwersstraat
* in Brouwersstraat, het weggedeelte tussen Burg en Deken Dolsstraat en dit aan de oostzijde van de rijweg
* in Waterstraat , het weggedeelte tussen Houtakker en Deken Dolsstraat en dit aan de westzijde van de rijweg
Dit wordt aan de weggebruikers ter kennis gebracht met verkeersbord E3 aangevuld met onderborden die het begin en einde van de reglementering en de reglementering over lange afstand aangeven (Xa, Xb, Xd).
- een verbod voor alle verkeer op de Houtakker, het weggedeelte tussen Houtakker 16 en de parkeerplaatsen aan de zuidzijde van de rijbaan richting Brouwersstraat.
Deze beperking wordt aan de weggebruikers ter kennis gebracht door verkeersbord C3.
- een verbod voor alle verkeer uitgezonderd plaatselijk verkeer op de Houtakker, het weggedeelte tussen Waterstraat en Houtakker 16 en het weggedeelte tussen Brouwersstraat en de parkeerplaatsen aan de zuidzijde van de rijbaan langs Houtakker.
Deze beperking wordt aan de weggebruikers ter kennis gebracht door verkeersbord C3 aangevuld met onderbord ‘uitgezonderd plaatselijk verkeer’ en F45.
- eenrichtingsverkeer, uitgezonderd fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs, in de Waterstraat, het weggedeelte tussen Houtakker en Deken Dolsstraat, in de rijrichting van Deken Dolsstraat.
- eenrichtingsverkeer, uitgezonderd fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs, in de Brouwersstraat, het weggedeelte tussen Burg en Deken Dolsstraat, in de rijrichting van de Burg.
Dit wordt aan de weggebruikers ter kennis gebracht met verkeersbord C1 aangevuld met onderbord M12, F19 aangevuld met onderbord M18, C31a en C31b telkens aangevuld met onderbord M12.
Een afschrift van dit besluit wordt toegezonden aan:
- het Agentschap Binnenlands Bestuur via het Loket Lokale Besturen (waartoe ook het Vlaams Huis voor Verkeersveiligheid toegang heeft)
- de Bestendige Deputatie van de provincie Limburg
- de Griffie van de Politierechtbank te Hasselt/Beringen
- de Griffie van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Hasselt
- de lokale politie HANO.
In augustus werd de intentieverklaring getekend tot de splitsing van vzw de Kring. Een gevolg van deze splitsing is de overdracht van het dienstencentrum de Kring naar de werking van de stad Hamont-Achel. Intussen werd op 17-11-2023 de overdracht van de erkenning door het Departement Zorg goedgekeurd. Deze gaat in vanaf 01-01-2024 onder erkenningsnummer CE3799. Voor de werking van het dienstencentrum de Kring dienen de tarieven vastgelegd te worden in een retributiereglement.
Om te voldoen aan de wettelijke voorwaarden heeft het dienstencentrum een aantal deelwerkingen waarbinnen tarieven voor consumpties, activiteiten of diensten gehanteerd worden. Deze tarieven dienen vastgelegd te worden in een retributiereglement. De gemeenteraad dient deze machtiging tot het heffen van deze retributies te verlenen.
De gemeenteraad keurt het retributiereglement voor dienstencentrum de Kring, dat integraal deel uitmaakt van dit besluit, goed.
Het retributiereglement treedt in werking vanaf 1 januari 2024.
De gemeenteraad machtigt het college van burgemeester en schepenen om vanaf 1 januari 2024 aanpassingen van producten en tarieven van dit retributiereglement te doen.
Een afschrift van dit besluit wordt voor toezicht verzonden naar het Agentschap Binnenlands Bestuur.
in aanleiding: 15 januari 2023 dient '2024' te zijn - idem in artikel 2
eenparig goedgekeurd
Bij schrijven van 7 december 2023 wordt de stad Hamont-Achel op de hoogte gebracht van de implementatie van elektronische verblijfsdocumenten voor vreemdelingen jonger dan 12 jaar. Deze elektronische verblijfskaarten kunnen worden aangevraagd vanaf 15 januari 2024.
Het afleveren van allerlei administratieve stukken en het leveren van diverse administratieve diensten brengen voor de stad zware lasten mee.
In het kader van een goed financieel beheer is het aangewezen een retributie te heffen op bepaalde administratieve prestaties. Huidig reglement bevat de kostprijs die door de burger betaald moet worden voor de aanvraag van rijbewijzen, identiteits- en verblijfsdocumenten (wettelijke tarieven + retributie).
Aangezien het een nieuw documenttype is, dient dit te worden opgenomen in het retributiereglement m.b.t. de afgifte van administratieve stukken van de dienst burgerzaken.
Grondwet, artikel 170, § 4;
Decreet over het Lokaal Bestuur, artikel 40, § 3;
Decreet van 30 mei 2008 betreffende de vestiging, de invordering en de geschillenprocedure van provincie- en gemeentebelastingen;
Koninklijk Besluit betreffende het rijbewijs van 23 maart 1998, artikel 61;
Omzendbrief van 14 maart 2018 inzake vaststelling van de procedures en leveringstermijnen van paspoorten en reisdocumenten;
Omzendbrief KB ABB 2019/2 over de gemeentefiscaliteit;
Het gewijzigde retributiereglement met betrekking tot de afgifte van administratieve stukken van de dienst burgerzaken, dat integraal deel uitmaakt van dit besluit, wordt door de gemeenteraad goedgekeurd.
Met ingang van 15 januari 2024 wordt een retributie ten voordele van de stad geheven voor het afleveren de nieuwe elektronische verblijfsdocumenten voor vreemdelingen jonger dan 12 jaar.
De retributie is verschuldigd door de natuurlijke of rechtspersonen aan wie het stuk wordt afgeleverd.
De retributie wordt contant betaald bij de aanvraag van het document.
Als de contante inning niet kan worden uitgevoerd, wordt de retributie via factuur geïnd. Indien de retributie niet tijdig betaald wordt, kunnen er kosten overeenkomstig het retributiereglement ter invordering van fiscale en niet-fiscale schuldvorderingen aangerekend worden.
Het retributiereglement wordt overeenkomstig artikel 286, 287 en 288 van het Decreet Lokaal Bestuur afgekondigd en bekend gemaakt.
Van dit reglement wordt melding gemaakt bij de toezichthoudende overheid overeenkomstig artikel 330 van het Decreet Lokaal Bestuur.
Het huidige reglement betreffende de belasting voor het inzamelen en verwerken van huishoudelijke afvalstoffen werd goedgekeurd door de gemeenteraad van 24 november 2022. In het reglement was in artikel 1 opgenomen dat het reglement voor een termijn van 1 jaar geldig was met ingang van 1 januari 2023.
In artikel 1 van het reglement zal nu geen termijn opgenomen worden. In artikel 3 van het gemeenteraadsbesluit staat immers dat dit besluit geldig blijft tot andersluidende gemeenteraadsbeslissing. De ingangsdatum "1 januari 2023" wordt vervangen door de ingangsdatum "1 januari 2024".
In artikel 40 van het reglement wordt de ingangsdatum "1 januari 2023" ook vervangen door de ingangsdatum "1 januari 2024".
Er zijn geen inhoudelijke wijzigingen.
Het Decreet van 23 december 2011 betreffende het duurzaam beheer van materiaalkringlopen en afvalstoffen, inzonderheid op de artikelen 10 en 26.
Het besluit van 17 februari 2012 van de Vlaamse Regering tot vaststelling van het Vlaams reglement betreffende het duurzaam beheer van materialenkringlopen en afvalstoffen (hierna het VLAREMA genoemd) en latere wijzigingen.
Limburg.net is een intergemeentelijk samenwerkingsverband met rechtspersoonlijkheid, en meer bepaald een opdrachthoudende vereniging.
De stad Hamont-Achel is lid bij Limburg.net.
De statuten van Limburg.net en in het bijzonder artikel 3 waaruit blijkt dat de stad als deelnemer van Limburg.net, afstand heeft gedaan aan Limburg.net van haar beheers- en reglementeringrechten inzake het afvalbeheer, de afvalverwijdering en –verwerking en dit binnen het maatschappelijk doel van Limburg.net.
Het gemeenteraadsbesluit van 23 december 2013 inzake goedkeuring ‘convenant met Limburg.net: directe inning recyclagepark – huisvuilzak – groenafval’ waarin de nodige afspraken betreffende de ‘directe inning’ zijn uitgewerkt en waarbij de stad zicht geëngageerd heeft om binnen de stad het uniform stelsel van heffingen voor de ophaling en verwerking van afval zoals door de raad van bestuur van Limburg.net wordt uitgewerkt, toe te passen.
Het gemeenteraadsbesluit van 24 november 2022 inzake goedkeuring 'Reglement betreffende de belasting voor het inzamelen en verwerken van huishoudelijke afvalstoffen 2023'.
De gemeenteraad keurt het reglement betreffende de belasting op het inzamelen en verwerken van huishoudelijke afvalstoffen, integraal deel uitmakend van dit besluit, goed met ingang van 1 januari 2024.
Het gemeenteraadsbesluit van 24 november 2022 inzake goedkeuring 'Reglement betreffende de belasting voor het inzamelen en verwerken van huishoudelijke afvalstoffen 2023', wordt opgeheven met ingang van 1 januari 2024.
Dit besluit blijft geldig tot andersluidende gemeenteraadsbeslissing.
Het belastingreglement wordt overeenkomstig artikel 285 t.e.m. 288 van het Decreet Lokaal Bestuur afgekondigd en bekend gemaakt.
Van dit reglement wordt melding gemaakt bij de toezichthoudende overheid overeenkomstig artikel 330 van het Decreet Lokaal Bestuur.
Een afschrift van dit besluit wordt verzonden aan:
* Agentschap Binnenlands Bestuur
* Limburg.net t.a.v. Yolande Boogaerts: yolande.boogaerts@limburg.net
* de Openbare Vlaamse Afvalstoffenmaatschappij
* het Departement Omgeving, Afdeling Handhaving en/of de Vlaamse Minister van Omgeving
* de dienst stadsontwikkeling.
Door het toekennen van een subsidie wil de stad Hamont-Achel haar kmo's en landbouwbedrijven stimuleren voor het uitvoeren van een energiescan.
Een energiescan is een dynamische tool om potentiële energiebesparende maatregelen te rangschikken en te integreren in een werkbaar actieplan. Deze geeft de onderneming inzicht in de investeringskosten en het besparingspotentieel op primaire energie en CO2-uitstoot.
De uitvoering van een energiescan wordt opgedeeld in drie fasen (in overeenstemming met artikel 4):
1. Projectvoorbereiding;
2. (voor)analyse;
3. Rapportage.
Hieruit kan een vervolgtraject (implementatieplan) voortvloeien met tot slot de effectieve uitvoering van de voorgestelde maatregelen.
Door het toekennen van een subsidie wil de stad Hamont-Achel haar kmo's en landbouwbedrijven stimuleren voor het uitvoeren van een energiescan.
In dit reglement worden de modaliteiten van de subsidie omschreven.
De onderneming sluit een overeenkomst af met een geregistreerde dienstverlener. Dit is een natuurlijke persoon met ondernemingsnummer of een rechtspersoon en die geregistreerd is overeenkomstig artikel 14 van het Besluit van de Vlaamse Regering van 26 februari 2016 tot toekenning van steun aan kmo's voor ondernemerschapsbevorderende diensten en kmo-groeitrajecten om vernoemde diensten te verlenen.
De energiescan moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
- de energiescan vertrekt vanuit een concrete probleemstelling en zorgt dat de onderneming beslissingen neemt op basis van een uitgebreide analyse, advies, rapportage en eventueel een implementatieplan;
- De geregistreerde dienstverlener dient zijn ervaring met het uitvoeren van energiescans aan te tonen door het voorleggen van minimum 3 referenties.
De gemeentelijke subsidie bedraagt 60% van de kostprijs met een maximum van 1.000,00 euro en kan slechts eenmaal aangevraagd worden.
De gemeenteraad keurt het subsidiereglement voor het uitvoeren van een energiescan voor kmo's en landbouwbedrijven, dat integraal deel uitmaakt van dit besluit, goed.
Het 'subsidiereglement voor het uitvoeren van een energiescan voor kmo's en landbouwbedrijven' gaat in met ingang vanaf 1 januari 2024. Hierdoor zullen facturen daterende vanaf 1 januari 2024 in aanmerking kunnen komen voor het ontvangen van deze subsidie indien voldaan is aan het reglement.
Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de uitvoering van dit subsidiereglement en de toekenning van de subsidie.
Door het toekennen van een subsidie wil de stad Hamont-Achel meer bomen in particuliere tuinen.
Klimaatbomen zorgen voor een afname in CO2 en fijn stof, meer schaduw en koelte in de zomer (natuurlijke airco) en beschermen de bodem tegen verdroging.
Wonen en werken in een omgeving met veel bomen heeft een positieve uitwerking op mensen.
De gemeente kent per klimaatboom, die in de bomenlijst vermeld wordt, een éénmalige premie van 70% van de aankoopprijs toe met een maximum van 100 euro. De aanvrager kan maximum vijf klimaatbomen aanvragen.
Het klimaatakkoord van Parijs dat 195 landen, waaronder België, ondertekend hebben.
Convenant of Mayors i.s.m. de Provincie Limburg te werken aan een klimaatneutraal Limburg. Dit werd goedgekeurd door de gemeenteraad van 28 november 2011.
Het klimaatactieplan 2020 werd goedgekeurd in de zitting van de gemeenteraad van 22 oktober 2012.
Het Vlaams klimaatbeleidsplan 2013-2020 van 28 juni 2013 bestaande uit een Vlaams Mitigatieplan en een Vlaams Adaptatieplan.
Het besluit van de gemeenteraad van 27 november 2017 houdende de toetreding van het nieuwe burgemeestersconvenant voor klimaat en energie.
Het gemeentelijk klimaatactieplan 2030 van de stad Hamont-Achel goedgekeurd op de gemeenteraad in zitting van 25 juni 2020.
Het Lokaal Energie- en Klimaatpact (LEKP) werd goedgekeurd op de gemeenteraad van 28 oktober 2021.
Het Lokaal Energie- en Klimaatpact 2.0 (LEKP 2.0) werd goedgekeurd op de gemeenteraad van 24 november 2022.
De gemeenteraad keurt het subsidiereglement voor aanplant klimaatbomen in particuliere tuinen, dat integraal deel uitmaakt van dit besluit, goed.
Het 'subsidiereglement voor aanplant klimaatbomen in particuliere tuinen' gaat in met ingang vanaf 1 januari 2024. Hierdoor zullen facturen daterende vanaf 1 januari 2024 in aanmerking kunnen komen voor het ontvangen van deze subsidie indien voldaan is aan het reglement.
Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de uitvoering van dit subsidiereglement.