di 18/03/2025 - 14:00 Stadhuis
De lijst van openstaande vorderingen wordt ter kennisname voorgelegd.
Artikel 177 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22/12/2017 kent aan de financieel directeur de mogelijkheid toe om, met oog op de invordering van onbetwiste en onopeisbare niet-fiscale schuldvorderingen, een dwangbevel uit te vaardigen. Dit dwangbevel dient geviseerd en uitvoerbaar verklaard te worden door het college van burgemeester en schepenen.
Artikel 177 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22/12/2017 kent aan de financieel directeur de mogelijkheid toe om, met oog op de invordering van onbetwiste en onopeisbare niet-fiscale schuldvorderingen, een dwangbevel uit te vaardigen. Dit dwangbevel dient geviseerd en uitvoerbaar verklaard te worden door het college van burgemeester en schepenen.
Artikel 177 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22/12/2017 kent aan de financieel directeur de mogelijkheid toe om, met oog op de invordering van onbetwiste en onopeisbare niet-fiscale schuldvorderingen, een dwangbevel uit te vaardigen. Dit dwangbevel dient geviseerd en uitvoerbaar verklaard te worden door het college van burgemeester en schepenen.
Artikel 177 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22/12/2017 kent aan de financieel directeur de mogelijkheid toe om, met oog op de invordering van onbetwiste en onopeisbare niet-fiscale schuldvorderingen, een dwangbevel uit te vaardigen. Dit dwangbevel dient geviseerd en uitvoerbaar verklaard te worden door het college van burgemeester en schepenen.
Artikel 177 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22/12/2017 kent aan de financieel directeur de mogelijkheid toe om, met oog op de invordering van onbetwiste en onopeisbare niet-fiscale schuldvorderingen, een dwangbevel uit te vaardigen. Dit dwangbevel dient geviseerd en uitvoerbaar verklaard te worden door het college van burgemeester en schepenen.
De bestellijst wordt ter kennisname voorgelegd.
In uitvoering van het besluit van de gemeenteraad van 25 augustus 2022 inzake de verspreiding van niet-geadresseerde drukwerken en van gelijkgestelde producten, wordt maandelijks een kohier opgemaakt.
Dit dwangbevel wordt voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen om uitvoerbaar verklaard te worden.
De ontvangen facturen en gemaakte kosten dienen betaald te worden.
Het stadsbestuur wenst goedkeuring te verlenen aan het bestek met nr. 2025006 en de raming voor de opdracht “Raamovereenkomst voor het leveren van allerlei drukwerken voor stad/ AGB/OCMW Hamont-Achel, opgesteld door de dienst Overheidsopdrachten.
Tegen de start van de zomervakantie 2025 wil de dienst Gezin & Jongeren de site stadspark heropwaarderen.
Op zaterdag 3 mei 2025 organiseert Chiro Achel een badeendjesrace op de Prinsenloop met nadien kinderanimatie en fuif op het eigen terrein.
Circus Tetam vraagt een standplaats aan voor het organiseren van circusvoorstellingen in Hamont-Achel van maandag 14 juli tot en met maandag 28 juli 2025.
Naar aanleiding van de vraag d.d. 4 maart 2025 van vzw Vrienden tot het bekomen van een subsidie voor Vrienden en vinyl op zaterdag 22 februari 2025 t.p. Posthoorn te Hamont.
Verzoek van buurtwerking De Vlasrooters d.d. 11 maart 2025 tot toekenning toelage als tussenkomst in de organisatiekosten van een paasbrunch op maandag 21 april 2025
2025/00002/PR - beslissing inzake omgevingsvergunningsaanvraag voor bouwen van een ééngezinswoning, kappen van 2 bomen, bouwen van een bijgebouw,..., Toomstraat 9 te 3930 Hamont-Achel.
2024/00005/BV - Beslissing inzake omgevingsvergunningsaanvraag met betrekking op een configuratiewijziging van de loten 176, 177 en 178 van de verkaveling 7002V30 - 04/04/1966, Kolleberglaan zn te 3930 Hamont-Achel.
Het toekennen van een subsidie voor de aanplant van klimaatbomen in particuliere tuinen t.b.v. 500 euro aan één aanvrager volgens het goedgekeurd aanvraagdossier in toepassing van het gemeenteraadsbesluit van 25 januari 2024.
Splitsing 2025/009/SPLI: Notariaat Wendy Geusens, Stadswaag 8, 3930 Hamont-Achel
Splitsing 2025/0010/SPLI: Notariaat Wendy Geusens, Stadswaag 8, 3930 Hamont-Achel
De belofte van verkoop werd ondertekend voor de verkoop van een deel van het perceel t.p.Huisveld, rechts van nummer 4.
2024/00166/PR - beslissing inzake omgevingsvergunningsaanvraag voor het verwijderen van inrit, toegangspad en verharding rond de woning; de nieuwe aanleg van inrit, terras, zwembad; het bouwen van een poolhouse; kappen van een boom ...., Slipstraat 25 te 3930 Hamont-Achel.
De afdeling vastgoedtransacties Vlaanderen vraagt onteigening aan van een deel van een perceel waarvan de Stad Hamont-Achel eigenaar is. Dit in opdracht van het Vlaamse Gewest, afdeling Wegen en Verkeer.
2024/00003/BV - Gecorrigeerde beslissing inzake omgevingsvergunningsaanvraag voor het bijstellen van de verkaveling met ref. 7057V106: het verkavelen van percelen in 6 loten (2 loten voor open bebouwing en 4 loten voor halfopen bebouwing), Lozenweg 59 te 3930 Hamont-Achel - Goedkeuring mits voorwaarden.
Op 27 februari 2025 heeft de gemeenteraad vastgesteld welke maatschappelijke geledingen vertegenwoordigd moeten zijn in de Gecoro. Inmiddels zijn de kandidaturen binnen en kan de samenstelling van de Gecoro voor goedkeuring voorgelegd worden aan de gemeenteraad.
Met het oog op de goedkeuring van de samenstelling van de Gecoro door de gemeenteraad dient het college van burgemeester en schepenen een voorzitter en secretaris voor te dragen.
Bij het Michielsplein wordt een geldautomaat geïnstalleerd. Om de parkeerrotatie te verhogen op deze locatie wordt het tijdelijk parkeren van Michielsplein ter hoogte van huisnummer 32-34 en 36 beperkt tot 15 minuten.
Bij de geldautomaat in de Kleuterstraat wordt eveneens een tijdelijk parkeren van 15 minuten ingevoerd op 2 parkeerplaatsen tegenover de geldautomaat.
Het aanvullend politiereglement op het verkeer n.a.v. instellen blauwe zone- gemeentewegen wordt van 23 oktober 2017 wordt dan ook aangepast.
Buitengewoon onderhoud en herstellingen wegen - dienstjaar 2024 - goedkeuring afroep 6.
Sinds de komst van de geldautomaat in de Kleuterstraat wordt er vastgesteld dat er vaak foutief geparkeerd wordt. Om dit te voorkomen wordt er een parkeerverbod ingesteld zodat er niet meer voor het cashpoint geparkeerd kan worden.
Het bestuur wenst de overheidsopdracht 'Leveren, plaatsen en afwerken van een kogelwerend onthaal voor nieuw wijkkantoor' te gunnen.
Buitengewoon onderhoud en herstellingen wegen - dienstjaar 2024 - goedkeuring afroep 7.
Het bestuur wenst via de aankoopcentrale van CREAT werkkledij en PBM's op afroep aan te kopen voor het personeel van de Stadswerf.
In zitting van 11 maart 2025 heeft het college van burgemeester en schepenen een kandidaat voor de raad van bestuur van Fluvius Limburg, onder voorbehoud van goedkeuring door de gemeenteraad, voorgedragen. Gezien de hoogdringendheid, kon dit niet meer door de gemeenteraad worden behandeld en dient de gemeenteraad deze aanstelling te bekrachtigen.
De notulen van het managementteam van 24 februari 2025 worden ter kennisneming voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen.
De dagordepunten gemeenteraad van 27 maart 2025 wordt vastgelegd.
Op 31 maart 2025 vindt de bijzondere algemene vergadering van Cipal dv plaats. In zitting van 27 februari 2025 werd de afgevaardigde van de stad gemandateerd om de stad te vertegenwoordigen tijdens deze vergadering. Omdat er nog een wijziging heeft plaatsgevonden in de lijst van de 15 voorgedragen kandidaat-bestuurders, vraagt Cipal dv om deze lijst ter goedkeuring voor te leggen aan de gemeenteraad.
De notulen van de kerkfabriek worden ter kennisgeving geagendeerd.
De werkgroep "60-jarigen Achel" diende op 18 februari 2025, via e-mail, een aanvraag in tot tussenkomst in de receptiekosten voor de reünie op zaterdag 26 april 2025 t.p. Pony Farm, Achelsendijk 47B, 3910 Pelt.
Het bestuur wenst de samenwerking met de huidige leverancier beperkt verder te zetten.
Voor de aanwervingsprocedure van een technisch assistent Sporthallen werd op het college van burgemeester en schepenen een selectiecommissie vastgesteld.
Naar aanleiding van afwezigheden omwille van ziekte agendeert de dienst Personeel en Organisatie, in samenspraak met het afdelingshoofd Mens, het diensthoofd UiTpunt en de coördinator UiTpunt wordt de functie van administratief medewerker UiTpunt tijdelijk vacant verklaard.